2016-04-20

Ostrzegamy, że rozsyłane są fałszywe wiadomości e-mail, w których hakerzy podszywają się pod Bank i – pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do konta iPKO – proszą o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w wiadomości linku, w rzeczywistości przekierowującego użytkownika do fałszywej strony Banku.

Zachowaj ostrożność!

Przypominamy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, e-maile rozsyłane są przez osoby podszywające się pod Bank. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o skorzystanie z umieszczonego w nich linku. Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do logowania, kodów z tokena, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty płatniczej, itp. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

Uważaj również na fałszywe komunikaty pojawiające się po zalogowaniu do serwisu iPKO biznes.

W przypadku, gdy logujesz się do serwisu internetowego Banku z komputera, który został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem, możesz otrzymać komunikat dotyczący konieczności aktualizacji adresu korespondencyjnego. 
UWAGA! Informacja ta jest nieprawdziwa – PKO Bank Polski nie prosi o aktualizację danych korespondencyjnych po zalogowaniu do serwisu i nie jest autorem takich wiadomości! Komunikat wystawiany jest przez osoby podszywające się pod Bank w celu wyłudzenia kodu z narzędzia autoryzacyjnego. W przypadku otrzymania takiego komunikatu nie wprowadzaj żądanych danych.

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO biznes lub pojawienia się na stronie niepokojącego komunikatu, np. o konieczności aktualizacji danych teleadresowych, niezwłocznie skontaktuj się telefonicznie z konsultantem iPKO biznes pod jednym z numerów:

  • 801 36 36 36 wybierz 3 (numer dla dzwoniących w kraju) lub
  • 61 855 94 94 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).