2015-01-14

Pojawiają się fałszywe wiadomości nakłaniające użytkowników bankowości
do zainstalowania aplikacji mobilnej na system Android, która ma rzekomo zwiększyć bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Zachowaj ostrożność!

Postępowanie zgodnie ze wskazówkami zawartymi w wiadomości i zainstalowanie aplikacji nie zwiększy bezpieczeństwa twoich operacji a wręcz przeciwnie, zainfekuje telefon złośliwym oprogramowaniem mogącym skutkować przede wszystkim przejęciem nad nim kontroli, co finalnie może umożliwić autoryzację nielegalnej transakcji w bankowości elektronicznej przez przestępców kontrolujących połączenia i SMS-y na przejętym smartfonie. Pamiętaj również, że aplikacje bankowe nie wymagają zmiany ustawień bezpieczeństwa w telefonie

Przypominamy, że w procesie logowania:

  • do serwisu iPKO nie wymaga podania kodu z karty kodów jednorazowych. Bank nigdy nie prosi
    o podanie kodu jednorazowego do uwierzytelnienia, identyfikacji, potwierdzenia adresu IP itp. dla Twojego komputera ani o podanie jednocześnie kilku kodów z karty kodów lub danych karty płatniczej. Jeśli cokolwiek w procesie logowania budzi Twoje wątpliwości skontaktuj się z Infolinią pod numerem 801 302 302;
  • do iPKO biznes bank NIGDY nie poprosi Cię o podanie kodu z tokena. Kod z tokena wykorzystywany jest w serwisie iPKO biznes wyłącznie do autoryzacji operacji. Podczas logowania do iPKO biznes należy wpisać wyłącznie identyfikator, hasło z tokena oraz własne hasło logowania. Jeżeli podczas logowania zostaniesz poproszony o podanie kodu z tokena, przerwij proces logowania i skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego dostępnym pod numerem 801 36 36 36 lub naszą Infolinią dostępną pod numerem 801 307 307.