Coraz bardziej powszechne stają się ataki na klientów korzystających z bankowości elektronicznej za pośrednictwem urządzeń mobilnych, ukierunkowane na użytkowników telefonów komórkowych z systemem Android.
Celem przestępców jest przejęcie pełnej kontroli nad telefonem użytkownika poprzez m.in. przechwytywanie wiadomości SMS – w tym bankowych kodów autoryzacyjnych SMS, ale również wyłudzenie poufnych danych do logowania do bankowości elektronicznej.
Pamiętaj!
- Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
- Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu
- Nie wykonuj działań, do jakich użytkownicy telefonów mogą być nakłaniani w treści SMSów lub wiadomości email pochodzących od nieznanych nadawców, np. klikanie w linki zawarte w wiadomościach SMS lub email, kierujące bezpośrednio na stronę do logowania do serwisu internetowego Banku.
- Nie podawaj numeru klienta i hasła podczas korzystania z aplikacji mobilnej IKO (z wyłączeniem procesu jej aktywacji) – Bank tego nie wymaga, jak również nie prosi o instalację żadnych certyfikatów lub dodatkowych aplikacji.
W sytuacji, gdy Twój telefon został zainfekowany:
- Usuń złośliwe oprogramowanie poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie lub skontaktuj się w tym celu z operatorem sieci komórkowej.
- Zmień hasło do serwisu internetowego Banku.
Powiadom Bank o każdej sytuacji, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie:
- infolinia ogólna 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
- Korporacje i Samorządy 801 36 36 36 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 61 855 9494 (dla połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
Więcej o bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej