2011-05-31

PKO Bank Polski zakończył postępowanie przetargowe na wybór interaktywnego domu mediowego. Konsorcjum Value Media i Cube Group przez najbliższy rok będzie świadczyć usługi dla Banku i Grupy Kapitałowej. Przedmiotem podpisanej umowy jest obsługa spółek w zakresie zakupu i obsługi mediów elektronicznych, ze szczególnym uwzględnieniem performance marketingu. Podmiotem wiodącym konsorcjum jest dom mediowy Value Media zapewniający kompleksowo doradztwo, zakup, obsługę, monitoring i raportowanie działań. Z kolei rolą agencji Cube Group jest prowadzenie działań marketingowych w wyszukiwarkach (SEM) wspierających realizację kampanii w Internecie. Zwycięskie oferty zostały wybrane ze względu na innowacyjność konceptu i zintegrowane, strategiczne podejście oraz wysoką efektywność kosztową. – Mamy nadzieję, że innowacyjne i kompleksowe podejście do komunikacji prezentowane przez wybrane firmy, przyniesie Bankowi zamierzone rezultaty. Nie bez znaczenia pozostaje również relacja ceny do tak wielowymiarowej strategii i proponowanych działań – mówi Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego. Komunikacja w Internecie wymaga niestandardowego podejścia. PKO Bank Polski jako lider rynku zamierza być zawsze o kilka kroków przed innymi – wyznaczać trendy, kreować nowe formy obecności oraz działać efektywniej. Obecnie PKO Bank Polski współpracuje z dwiema agencjami interaktywnymi OS3 oraz K2.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.