2011-07-05

PKO Bank Polski jest partnerem strategicznym VI edycji Akademii Liderów Rynku Kapitałowego organizowanej przez Fundację 2065 im. Lesława A. Pagi. Jej inauguracja odbyła się 4 lipca 2011 r. w sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. PKO Bank Polski wspiera inicjatywy, których celem jest edukacja i promocja przyszłych elit polskiego rynku kapitałowego i finansowego. Jedną z nich jest Akademia Liderów Rynku Kapitałowego (ALRK), nowatorski projekt edukacyjny zainicjowany w 2006 r. Podczas uroczystej inauguracji Akademii, w której udział wzięli m.in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa Krzysztof Walenczak oraz prezes GPW Ludwik Sobolewski, Bank reprezentował Jakub Papierski, wiceprezes Zarządu i członek Rady Programowej Akademii. W tym roku Fundacja po raz szósty wyselekcjonowała grupę trzydziestu stypendystów spośród ponad 1650 osób, studentów oraz absolwentów do 26 roku życia, które zgłosiły się do ALRK. Wykładowcami Akademii są najwybitniejsi eksperci oraz menedżerowie, wśród nich przedstawiciele kadry menadżerskiej Grupy PKO Banku Polskiego. Warsztaty poprowadzą m.in. Jakub Karnowski, prezes PKO TFI, Przemysław Smoliński z Domu Maklerskiego PKO BP oraz Artur Miernik, dyrektor Departamentu Zarządzania Personelem i Efektywnością w Centrali Banku. PKO Bank Polski od lat konsekwentnie wspiera projekty promujące zdolnych i ambitnych studentów. Organizuje staże i praktyki. Wielu ich uczestników zostaje potem pracownikami PKO Banku Polskiego. Siedmiu spośród trzydziestu adeptów ubiegłorocznej edycji Akademii wybrało staż w Grupie PKO Banku Polskiego. W ten sposób Bank buduje wizerunek instytucji otwartej na młodych, zdolnych i ambitnych studentów. Działania te są doceniane. W najnowszym rankingu Universum Student Survey, opartym o opinie studentów, Bank znalazł się w gronie 10 najlepszych pracodawców w kategorii „Biznes”. *** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 871 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.