2012-05-18

Kredyt do miliona złotych z decyzją kredytową nawet w ciągu 24 godzin to nowa oferta Banku dla klientów segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Promuje ją Szymon Majewski w najnowszej odsłonie kampanii reklamowej Banku. Kredyt skierowany jest do firm, które uzyskane środki mogą przeznaczyć na pokrycie bieżących zobowiązań (m.in. związanych z zaopatrzeniem, produkcją, sprzedażą i świadczeniem usług), na cele związane z działalnością inwestycyjną oraz spłatę zadłużenia wobec innego Banku. - Z naszych doświadczeń wynika, że we współpracy z bankiem przedsiębiorcy cenią sobie przede wszystkim szybkość i wygodę, dlatego nieustanie wprowadzamy usprawnienia i nowoczesne narzędzia wspierające procesy obsługi tak, aby pozyskanie środków na bieżącą działalność i inwestycje było jeszcze szybsze i łatwiejsze – mówi Agnieszka Wardak, Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego. Podstawowym warunkiem otrzymania finansowania jest prowadzenie przez firmę działalności gospodarczej przez okres minimum 18 miesięcy oraz posiadanie zdolności kredytowej. Poza kredytem w PLN przedsiębiorca może skorzystać z kredytu w innych walutach: EUR, CHF i USD. Jak wynika z raportu „Finanse MSP 2011. Rynek Usług Bankowych.” przygotowanego przez firmę Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo właścicielami firm MSP częściej są mężczyźni (54,1 proc.) niż kobiety (45,9 proc.). Największe grupy przedsiębiorców stanowią osoby w wieku 41-50 i 31-40 lat (odpowiednio 32,7 proc. i 28,7 proc.). Średni wiek właściciela/osoby zarządzającej MSP wynosi niecałe 44 lata. 47,3 proc. respondentów ma wykształcenie średnie, a 38,7 proc. - wyższe. Najważniejszym motywem decydującym o utworzeniu własnej firmy jest potrzeba niezależności (29,2 proc. wskazań). Dla wielu przedsiębiorców jest to urzeczywistnienie własnego pomysłu na biznes (24,0 proc.) oraz możliwość zarobienia większych pieniędzy niż na etacie (21,1 proc. ). 33,9 proc. firm sektora MSP miewa okresowe kłopoty z płynnością (brak środków na rachunku bieżącym). W 2010 r. wskaźnik ten wynosił 36,6 proc., w 2009 r. 32,7 proc., a w 2008 r. tylko18,2 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 32,3 proc. firm sektora MSP dokonało inwestycji. Najczęściej były to bieżące remonty i przebudowy (12,2 proc. firm), zakupy sprzętu komputerowego (9,9 proc.), pojedynczych maszyn i urządzeń (9,0 proc.), środków transportu (8,1 proc.) oraz oprogramowania komputerowego (8,0 proc.). Do finansowania inwestycji badane firmy wykorzystywały w pierwszej kolejności środki własne - aż 86,4 proc. Z kredytów korzystało 18,8 proc. inwestujących firm, a z leasingu 6,2 proc. 100 proc. badanych firm sektora MSP korzysta z usług banków. Z jednym bankiem współpracuje 89,3 proc. firm, z dwoma - 9,8 proc. 18,4 proc. małych i średnich firm korzystało w ostatnich trzech latach z kredytów bankowych. Największą popularnością cieszyły się te w rachunku bieżącym (korzystało z nich 8,9 proc. badanych firm). Największy udział w obsłudze kredytowej małych i średnich firm ma PKO Bank Polski, który obsługuje 21,7 proc. rachunków kredytowych, a kolejni konkurenci po ok. 9,5 proc. Do takich właśnie klientów PKO Bank Polski kieruje nową ofertę kredytową, wspieraną przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego w roli agenta ochrony w banku pilnującego milionów, pożyczanych małym i średnim firmom. Kluczowym medium kampanii jest telewizja. Spoty są emitowane m.in. w stacjach głównych, niszowych oraz biznesowych. Równolegle prowadzone są działania w Internecie. Kampania potrwa do 30 czerwca br.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.