2012-04-24

PKO Bank Polski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientom z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw zwiększył liczbę walut, w których mogą być otwierane rachunki pomocnicze. Wprowadzane rozwiązanie jest skierowane do klientów MSP prowadzących działalność importowo-eksportową. Umożliwi dokonywanie operacji i rozliczeń klientów Banku z zagranicznymi partnerami. - Analizując rosnące zainteresowanie klientów obrotem zagranicznym zdecydowaliśmy się na rozszerzenie gamy dostępnych walut, w których mogą być prowadzone rachunki. Od 3 kwietnia br. klienci z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw mogą otworzyć rachunki w następujących walutach: PLN, EUR, USD, CHF, GBP, AUD, CZK, DKK, JPY, CAD, LTL, NOK, RUB, SEK, HUF – mówi Dariusz Dzwonnik, Dyrektor Biura ds. Produktów Depozytowo-Transakcyjnych. Rachunki pomocnicze w walutach dostępne będą w ofercie standardowej, jak i w ramach oferty Pakietu Biznes Waluta, w którym udostępniono możliwość negocjowania kursów walut poprzez iPKO dealer w ramach rozszerzonej bankowości internetowej oraz wprowadzono preferencyjne opłaty za przelewy zagraniczne. Bank posiada kompleksową ofertę dla przedsiębiorców prowadzących działalność importowo-eksportową. Udostępnia klientom szeroką gamę produktów finansowania handlu w obrocie zagranicznym oraz kredyty obrotowe w PLN, EUR, USD, CHF.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 2011 rok wyniósł 3,8 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.