2011-06-21

Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa (BAHK) została zorganizowana w 12 miastach. Włączyli się w nią zarówno pracownicy PKO Banku Polskiego, jak i mieszkańcy miejscowości, w których zatrzymały się krwiobusy Narodowego Centrum Krwi. - Liczba bankowych, honorowych dawców krwi rośnie z roku na rok. Cieszy mnie, że udaje nam się skutecznie przełamywać obawy towarzyszące krwiodawstwu. Dziękuję wszystkim honorowym dawcom za ten cenny dar – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. BAHK rozpoczęła się 16 czerwca w Lublinie, a już następnego dnia krwiobusy czekały na wolontariuszy w centralnych punktach 11 miast, w pobliżu oddziałów PKO Banku Polskiego w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku Katowicach, Krakowie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. W sumie zgłosiło się 1007 osób (najwięcej w Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie). Jednak po wstępnych badaniach, zakwalifikowanych zostało 710 dawców. Oprócz ambasadora akcji Krzysztofa Cugowskiego, prowadzone przez bank działania poparli również piosenkarz Norbi oraz były piłkarz Tomasz Iwan. W tym roku w ramach prowadzonych zbiórek krwi można było również zarejestrować się w banku szpiku kostnego oraz wziąć udział w pokazach ratownictwa medycznego. Agnieszka Beniuk-Patoła, dyrektor Narodowego Centrum Krwi podkreśla, że akcja organizowana przez PKO Bank Polski jest bardzo cenną inicjatywą. - Każdego dnia krew jest potrzebna nie tylko ofiarom wypadków, ale również cierpiącym na wiele poważnych chorób. Dzięki honorowym dawcom krwi, bezinteresownie dzielących się lekiem, którego nie można wyprodukować, codziennie udaje się ratować ludzkie zdrowie i życie – mówi. Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa będzie kontynuowana. W najbliższych miesiącach krwiobusy odwiedzą kolejne miejscowości i zatrzymają się w pobliżu placówek PKO Banku Polskiego.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.