2011-08-31

Wzrost oprocentowania środków gromadzonych na książeczkach Szkolnych Kas Oszczędności aż do 5 proc. i nowe, zmienione logo zainaugurują początek roku szkolnego. PKO Bank Polski rozpoczął kolejny etap rewitalizacji SKO. Zmiana oprocentowania jest jedną z najważniejszych w programie modernizacji Szkolnych Kas Oszczędności. Do tej pory oszczędności gromadzone na książeczkach oprocentowane były na 3,5 proc. w skali roku. Od 1 września br. będzie to 5 proc. – Chcemy spisać się na „piątkę”. Jest to pierwsza z szeregu modyfikacji, jakie czekają wszystkich zaangażowanych w działalność SKO, jeszcze w tym roku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim. Podwyższenie oprocentowania uatrakcyjni tę formę odkładania pieniędzy. Uzyskane w ten sposób środki powiększą pulę wspólnych pieniędzy Szkolnej Kasy Oszczędności i zgodnie z założeniami programu będą wykorzystywane przez opiekunów na cele związane z jej rozwojem. Pierwszy dzwonek w szkołach przynosi również premierę nowego logo SKO. Jego metamorfoza symbolizuje odręczne pismo dziecka o nieregularnych kształtach, a cały logotyp podkreślony jest uśmiechem. Kolorystyka nawiązuje do kolorystyki Banku, aby także w ten sposób komunikować związek SKO z PKO Bankiem Polskim. Wprowadzane do tej pory zmiany w programie Szkolnych Kas Oszczędności zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Liczba szkół uczestniczących w programie SKO wzrosła do blisko 1850, a suma zaoszczędzonych środków do 14,5 mln zł. Program edukacji finansowej realizowany w szkołach przez PKO Bank Polski objął do tej pory 380 tysięcy uczniów, z których ok. 150 tysięcy regularnie oszczędza na książeczkach SKO. – Stale dążymy do unowocześnienia i uatrakcyjnienia Szkolnych Kas Oszczędności, których potencjał edukacyjny trudno przecenić. Dzięki działaniom podejmowanym w ramach SKO wiedza o finansach jest przyswajana i wykorzystywana w sposób naturalny przez najmłodszych. Aby wyposażyć młode pokolenie w narzędzia umożliwiające sprawne poruszanie się po świecie finansów, dostosowaliśmy program edukacyjny do wymogów współczesnego świata. W ubiegłym roku szkolnym SKO zaistniało w Internecie. Stworzyliśmy platformę blogową www.szkolneblogi.pl, wprowadziliśmy również konkurs SKO do świata wirtualnego. Do końca września każdy może zagłosować na najlepszą kronikę na stronie www.sko.edu.pl/konkurs – mówi Michał Macierzyński. Rozwijając program SKO Bank przygotował kolejną edycję materiałów edukacyjnych, wzbogaconych o nowe treści i rozwiązania metodyczne. Stworzą one spójny program edukacji finansowej najmłodszych. Wszystkie materiały zostały przygotowane pod ścisłą kontrolą metodyków, a zakres przekazywanych informacji jest dostosowany do wieku i umiejętności dzieci. Nowe materiały edukacyjne znajdą się w pakietach powitalnych, które zostaną rozesłane do wszystkich szkół uczestniczących w działaniach Szkolnych Kas Oszczędności. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego ruszy 2. cykl audycji radiowych dla dzieci „SKO - Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj”. Tak jak poprzednio audycje będą nadawane w Pr I Polskiego Radia w paśmie Radio Dzieciom. Prowadzone w formule edutainmentu promują wśród najmłodszych ideę oszczędzania. Cele edukacyjne realizowane są nie tylko poprzez przekazywanie podstawowej wiedzy z zakresu bankowości i świata finansów, ale również poprzez rozwijanie świadomości społecznej i ekologicznej najmłodszych. W interaktywnych programach nie zabraknie wypowiedzi ekspertów Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Do nowego cyklu przygotowywane są specjalnie na zamówienie Banku kolejne piosenki o charakterze edukacyjnym. Będą również reportaże, zagadki, pytania do słuchaczy i w każdej audycji obok osoby prowadzącej pojawiać się będzie jeden z bohaterów bankowego programu edukacji (Detektyw Oszczędek, Jan Ekspert, Kasia, Kuba). W tym cyklu obejmującym 20 audycji będzie mowa o bankach, oszczędzaniu i SKO. Z kolei wrześniowy numer ekonomicznego poradnika dla dzieci „Brawo Bank”, wydawanego przez Bank jako dodatek do „Poradnika Bankowego”, poświęcony będzie powrotowi do szkoły, nauce, sposobom uczenia się, zdobywania wiedzy oraz bankom. Zaprezentowane w nim zostaną prace laureatów konkursu „Kartka z wakacji”. Ogłoszony zostanie również nowy konkurs plastyczny na przygotowanie plakatu zachęcającego do oszczędzania jako akcja promująca aktywność w ramach obchodów „października - miesiąca oszczędzania”. *** Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych według Związku Banków Polskich, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Jako lider sektora zwyciężył w rankingu „50 największych banków w Polsce 2011” organizowanym przez miesięcznik Bank. Najwyższe na rynku wyniki finansowe zapewniły PKO Bankowi Polskiemu także pierwsze miejsce w prowadzonym przez Gazetę Finansową rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Liderowi rynku zostały również przyznane dwie nagrody w dziewiętnastej edycji rankingu „Najlepsze Banki” prowadzonego przez Gazetę Bankową we współpracy z firmą doradczą PwC. PKO Bank Polski zajął drugie miejsce w kategoriach – banki duże oraz najefektywniejszy bank. W rankingu najlepszych instytucji finansowych zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita Bank zdobył wyróżnienia w dwóch kategoriach: banki komercyjne oraz domy maklerskie. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zdobywcą tytułu Solidny Pracodawca 2010, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania w kategorii bank w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest. Wyrazem uznania dla siły wizerunkowej Banku jest także tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska przyznany przez Business Centre Club. Marka PKO Banku Polskiego jest także najdroższa na krajowym rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.