2017-10-30

 

  • ZenCard rozpoczyna współpracę z OP Financial Group, dzięki czemu przetestuje, a następnie wdroży swoje rozwiązanie dla klientów biznesowych największego fińskiego banku.
  • Polska technologia ma zostać wdrożona na rynek fiński w pierwszej połowie 2018 roku.
  • PKO Bank Polski konsekwentnie wspiera start-upy, umożliwiając przełożenie ich innowacyjnych pomysłów i rozwiązań na dużą skalę.

Spółka fintechowa ZenCard, która od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, rozpoczęła właśnie współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. Narzędzie do marketingu transakcyjnego i budowania lojalności w handlu opracowane przez ZenCard jest atrakcyjne nie tylko na rynku polskim, ale także na najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych rynkach zagranicznych.

W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi - kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. Teraz ZenCard wypływa na rynki zagraniczne i rozpoczyna współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

- Technologia oferowana przez ZenCard jest już dojrzała i znakomicie uzupełnia wachlarz tradycyjnych usług finansowych, dzięki czemu jest bardzo dobrze przyjmowana zarówno w Polsce, jak i zagranicą.  Dostrzeżenie technologii ZenCard przez innowacyjny rynek fiński udowadnia, że umiejętna współpraca dużego banku ze startupem może być z sukcesem przekładana na dużą skalę, także międzynarodową - podkreśla Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta w PKO Banku Polskim.

Przez najbliższe trzy miesiące zespół ZenCard będzie przygotowywał pierwszą wersję produktu na rynek fiński, który ma zostać wdrożony w pierwszej połowie 2018 roku. Początkowo, polska technologia będzie docierać do małych i średnich przedsiębiorstw, integrując się z systemem kasowym PIVO Kassa oferowanym przez OP. W kolejnym etapie planowana jest współpraca również z dużymi sieciami handlowymi i tym samym wdrożenie ZenCard w całej Finlandii.

- Kończący się pierwszy rok pod skrzydłami PKO Banku Polskiego możemy zdecydowanie zaliczyć do bardzo udanych – podsumowuje Krzysztof Klimczak, CEO ZenCard. – Ta strategiczna współpraca dała nam nie tylko ogromny zasięg w postaci integracji z systemami eService oraz solidny know-how Banku, ale co ważne zwiększyła zaufanie i wiarygodność do naszego produktu. To pozwala nam mierzyć wysoko i realizować kampanie z największymi graczami rynku handlowego w Polsce, a także otwiera nam międzynarodowe furtki.

Rozwój i wspieranie ekosystemu start-up`ów jest elementem misji i strategii PKO Banku Polskiego. Od 2015 roku Bank współpracuje z D-RAFT i wyszukuje dojrzałe startupy oferujące unikalne rozwiązania technologiczne, czego owocem jest zakup przez Bank spółki ZenCard na początku tego roku. Od 2016 roku Bank jest także głównym partnerem programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum Poland, w którym pomaga w przyspieszeniu procesu komercjalizacji proponowanych przez startupy rozwiązań. Bank jest opiekunem wyodrębnionej ścieżki rekrutacyjnej powiązanej z technologiami finansowymi - „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. W maju 2017 roku ogłoszono partnerstwo PKO Banku Polskiego i akceleratora MassChallenge – jednego z największych akceleratorów dla start-upów technologicznych na świecie. Od 1 września trwa rekrutacja startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które chcą podjąć działalność na wyższym poziomie i rozszerzyć ją na globalne rynki przy wsparciu międzynarodowej sieci mentorów, ekspertów biznesowych i największych firm związanych z MassChallenge.

ZenCard
ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.