2012-09-28

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego awansował niemal we wszystkich kategoriach „Rankingu Domów Maklerskich” miesięcznika Forbes. Cieszył się najwyższym zaufaniem, doceniono indywidualne podejście do klienta, jakość bezpośredniej obsługi oraz jakość rekomendacji i analiz.

Miesięcznik Forbes uznał Dom Maklerski PKO Banku za największego wygranego tegorocznego rankingu, docenił przy tym wprowadzone w ostatnim czasie zmiany, które prowadzić mają do uzyskania przez Dom Maklerski miejsca adekwatnego do pozycji PKO Banku Polskiego.

- Cieszę się, że nasze wysiłki zmierzające do osiągnięcia czołowej pozycji we wszystkich segmentach działalności Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego zostały docenione. Gruntowna przebudowa i modernizacja zarówno działu instytucjonalnego, działu analiz oraz części detalicznej przynoszą wymierne efekty. Zauważają i doceniają to nasi klienci, co motywuje nas do dalszej pracy nad poprawą naszego działania - mówi Grzegorz Zawada, Dyrektor Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

W „Rankingu biur maklerskich w ocenie inwestorów instytucjonalnych” Dom Maklerski PKO Banku Polskiego awansował na 5. miejsce, z 13 uzyskanego rok wcześniej. W „Rankingu dotyczącym najlepszego zespołu maklerów instytucjonalnych w Polsce" zajął 2. miejsce, również awansując z 13. pozycji w ubiegłym roku. Dwaj maklerzy DM PKO Banku Polskiego znaleźli się w gronie pięciu najlepszych maklerów instytucjonalnych w Polsce. Doceniono przeorganizowanie zespołu zajmującego się obsługą klientów instytucjonalnych, co było zadaniem Wojciecha Żelechowskiego, który dołączył do zespołu Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego jesienią ubiegłego roku. Zwiększył się także udział DM PKO Banku Polskiego w obrotach. Po 8 miesiącach tego roku wyniósł 9,3 proc., co przełożyło się na 3. miejsce. W ubiegłym roku zajmował w tym czasie 7. miejsce z udziałem 4,7 proc.

W „Rankingu 10. najlepszych biur maklerskich dla inwestorów indywidualnych” Dom Maklerski PKO Banku Polskiego przesunął się z 7. pozycji na 3. W szczególności doceniono jakość obsługi, profesjonalizm pracowników oraz jakość rekomendacji i analiz. Wysoka pozycja w tej kategorii jest wynikiem wprowadzonych zmian w zakresie obsługi klientów, przebudowy działu analiz i pozyskania nowych, uznanych analityków, wdrożenia nowego systemu transakcyjnego.

Budowaniu relacji z klientami instytucjonalnymi doskonale służą także spotkania tematyczne spółek publicznych z inwestorami instytucjonalnym organizowane przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Podobnie jak w ubiegłym roku tegoroczne spotkanie dotyczyło sektora górniczego, a odbyło się 25-26 września. W trakcie konferencji przedstawiciele notowanych na warszawskim parkiecie spółek z sektora wydobywczego mieli możliwość zaprezentowania swojej działalności i planów rozwoju potencjalnym inwestorom.

W tym roku uczestniczyło w nim 45 inwestorów instytucjonalnych, reprezentujących największe fundusze emerytalne i inwestycyjne w Polsce, a także prezesi oraz wiceprezesi spółek, tj.: KGHM, JSW, Bogdanka, Kopex, Famur, Coal Energy, Patentus, Sadovaya, Bumech. Gościem specjalnym był Wiceminister Skarbu Państwa Paweł Tamborski.

Ponadto Dom Maklerski PKO Banku Polskiego posiada największą w Polsce sieć dystrybucji usług maklerskich, składającą się z 38 Punktów Obsługi Klienta i 967 Punktów Usług Maklerskich. Na koniec sierpnia obsługiwał ponad 179 tys. rachunków, a ich liczba w stosunku do ubiegłego roku wzrosła o 33 proc.