2011-11-17

Z początkiem przyszłego roku stanowisko Dyrektora Zarządzającego Domem Maklerskim PKO Banku Polskiego obejmie Grzegorz Zawada. Jego głównymi zadaniami będzie wzmocnienie części instytucjonalnej, dalsza rozbudowa zespołu analiz oraz reorganizacja działalności w zakresie animacji rynku, usług pozyskiwania kapitału akcyjnego, doradztwa w obszarze fuzji i przejęć, a także kontynuacja modernizacji segmentu detalicznego. Celem zmian jest wzmocnienie pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Grzegorz Zawada wcześniej pracował w londyńskich biurach banków Nomura, ABM Amro, HSBC oraz RBS. Do zespołu Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego dołączył w lutym tego roku. Do końca 2011 roku jako Zastępca Dyrektora kieruje pracami analityków. Obowiązki przejmie od Błażeja Borzyma, Dyrektora Zarządzającego Pionem Rynków w Banku, który jednocześnie nadzoruje DM. Rozwój kompetencji analitycznych zespołu był początkiem zmian, które doprowadzić mają do wzmocnienia pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Zgodnie z zapowiedziami przygotowywane raporty i alerty zarówno w polskiej, jak i angielskiej wersji językowej zostały wzbogacone o serię produktów technicznych. W planach jest także dalsze zwiększenie liczby analizowych spółek do 60. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego rozwija także dzialalność „Corporate Access”. Pierwszym z tej serii było wydarzenie umożliwiające spotkanie spółek publicznych z sektora wydobywczego z inwestorami instytucjonalnymi. Kolejne, dla firm z różnych branż, planowane są na przyszły rok. - Praca w Domu Maklerskim PKO Banku Polskiego jest dla mnie przede wszystkim ogromnym wyzwaniem. Dostrzegam jego znaczny potencjał i wiem, jak dużo pracy jest jeszcze przede mną i przed całym zespołem. Wiem także, że biznes tworzą ludzie, każdy sukces jest pochodną pracy całego zespołu, właściwego jego doboru. Myślę, że aktulanie udało się taki skład skompletować. Wierzę, że dzięki naszym wysiłkom uda się skutecznie polepszyć wizerunek Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego oraz umocnić jego rynkową pozycję, która wciąż nie jest dla nas zadowalająca - podreśla Grzegorz Zawada. Współpraca przy reorganizacji i wzmocnieniu segmentu instytucjonalnego będzie zadaniem Wojciecha Żelechowskiego, który w listopadzie objął stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Klientów Instytucjonalnych. Wcześniej zajmował stanowisko szefa maklerów w Wood and Company. - W pierwszej kolejności planuję poszerzenie bazy produktowej, podniesienie jakości usług, pozyskanie nowych klientów, w tym także zagranicznych. Później również wejście z ofertą produktową na inne rynki w regionie - podkreśla Wojciech Żelechowski. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego rozwija także doradztwo w procesach fuzji i przejęć, obejmujące m.in. wyszukiwanie aktywów do nabycia, wycenę przedsiębiorstwa, nadzorowanie procesu due dilligence, wsparcie przy pozyskiwaniu inwestorów finansowych lub branżowych oraz opracowanie modelu finansowego, asystę w rozliczeniu transakcji. Najważniejsze w obszarze modernizacji segmentu detalicznego będzie wdrożenie na początku przyszłego roku nowego systemu transakcyjnego Supermakler+. Rosnący udział obrotów realizowanych przez klientów przez Internet sprawia, iż jakość i funkcjonalność platformy internetowej jest kluczowa dla dalszego rozwoju biznesu maklerskiego. Aktualnie nowy system testowany jest przez klientów. Ponadto w ostatnim czasie DM PKO Banku Polskiego pozyskał najwięcej nowych rachunków spośród wyszystkich domów maklerskich. Aktualnie prowadzi ich 140 tys. Wzrósł także udział Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w obrotach na rynku wtórnym, który na koniec 3. kwartału wyniósł 6,4%, czyli o 73% wyżej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Wynik brutto Domu Maklerskiego po trzech kwartałach 2011 roku wyniósł 50,2 mln złotych, w tym za 3. kwartał 18,0 mln zł. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego został w ostatnim czasie wyróżniony także przez Ministra Skarbu Państwa za zaangażowanie w program „Akcjonariatu Obywatelskiego\". W ramach akcji DM był współorganizatorem ogólnopolskich spotkań edukacyjnych w siedmiu miastach Polski. W tym roku Dom Maklerski PKO Banku Polskiego obchodzi swoje 20-lecie. Jest jednym z pierwszych biur maklerskich w Polsce - swoją działalność prowadzi nieprzerwanie od 1991 roku.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader\'s Digest certyfikatami \"Produkt Roku 2010\" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem \"Złotego Bankiera\" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu \"Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców\", posiadaczem certyfikatu \"Firma Przyjazna Klientowi\" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu \"Top Marka\" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej \"Polskie Marki 2010\" jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. W ostatnim czasie Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Ponadto Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.