2011-03-18

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy zdecydowali się na inwestycję w lokatę strukturyzowaną EUR/PLN i wybrali wariant zakładający stabilizację kursu EUR/PLN, zyskali 4,49 proc. za okres 6 miesięcy, czyli aż 8,98 proc. w skali roku. Oferowana na początku września ubiegłego roku lokata strukturyzowana EUR/PLN umożliwiła klientom, którzy zdecydowali się na jej subskrypcję inwestowanie na rynku walutowym i osiągnięcie zysków znacząco przekraczających te, które są dostępne na zwykłej lokacie, przy zachowaniu 100 proc. gwarancji kapitału. Była to także jedna z niewielu ofert na rynku, pozwalająca na dostosowanie rozwiązania do własnych preferencji i przewidywań. Klienci mieli do wyboru aż trzy warianty produktu - wzrost, spadek lub stabilizację wartości złotego wobec euro. Odniesieniem był kurs średni NBP z 21 września 2010 roku, który wyniósł 3,9458. Ostateczne warianty lokaty strukturyzowanej EUR/PLN zostały określone, po okresie subskrypcji, w następujący sposób:

  • Dla wariantu zakładającego, że kurs EUR/PLN spada (złoty umacnia się) parametr wyniósł 22 grosze. Oznacza to, że jeżeli 15 marca kurs średni NBP byłby niższy od kursu 3,7258 (kurs średni NBP z 21 września 2010 roku pomniejszony o 22 grosze), to wartość zysku wyniosłaby 5,37% za okres 6 miesięcy (ok. 10,75% w skali roku).W przeciwnym wypadku klient otrzymuje 100% zainwestowanej kwoty.
  • Dla wariantu zakładającego, że kurs EUR/PLN wzrasta (złoty osłabia się) parametr wyniósł 22 grosze. Oznacza to, że jeżeli 15 marca 2011 roku kurs średni NBP byłby wyższy od kursu 4,1658 (kurs średni NBP z 21 września 2010 roku powiększony o 22 grosze), to wartość zysku wyniosłaby 5,37% za okres 6 miesięcy (ok. 1 0,75% w skali roku). W przeciwnym wypadku klient otrzymuje 100% zainwestowanej kwoty.
  • Dla wariantu zakładającego, że kurs EUR/PLN jest stabilny parametr wyniósł 14 groszy. Oznacza to, że jeżeli 15 marca 2011 roku kurs średni NBP znajdowałby się w przedziale otwartym 3,8058 - 4,0858 (granice przedziału to kurs średni NBP z 21 września 2010 roku powiększony oraz pomniejszony o 14 groszy) to wartość zysku wyniosłaby 4,49% za okres 6 miesięcy ( 8,98% w skali roku). W przeciwnym wypadku klient otrzyma 100% zainwestowanej kwoty. Kursem końcowym był kurs średni NBP z 15 marca 2011 roku wynoszący 4,0618, co oznacza, iż zysk osiągnęli klienci inwestujący w wariant stabilizacji. Osoby, które wybrały dwa pozostałe warianty, tj. zakładający umocnienie złotego lub zakładający osłabienie złotego, otrzymają 100% wpłaconego kapitału.
***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Za rok 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.