2020-04-30

Przestępcy rozsyłają fałszywe maile udające powiadomienia banku, np. alerty o logowaniu do iPKO lub nowej wiadomości w serwisie internetowym. Wiadomości zawierają informację o aktualizacji zabezpieczeń, uruchomieniu spersonalizowanych zabezpieczeń lub  o logowaniu z nierozpoznanego urządzenia. Zawsze znajduje się w nich link zachęcający do zalogowania się do iPKO - „Sprawdź aktywność” lub „Kliknij tutaj. Prosimy nie klikać w link, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć.

Kliknięcie w link może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.

Przykład fałszywej wiadomości:

falszywa wiadomosc

 

Przypominamy!

  1. Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linkinie ujawniaj swoich danych
  2. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  3. Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
  4. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji(zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).