W Internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które – zainstalowane na komputerze lub telefonie użytkownika logującego się do serwisu internetowego PKO Banku Polskiego, może zostać wykorzystane przez przestępców do kradzieży poufnych danych, a nawet realizacji nieuprawnionych transakcji z rachunku bankowego.  Dlatego – w trosce o bezpieczeństwo swoich danych oraz środków finansowych – dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu:

  1. Upewnij się, że Twój telefon wyposażony jest w najnowszą wersję systemu operacyjnego dostarczanego przez producenta i pamiętaj, aby regularnie go aktualizować.
  2. Pamiętaj o konieczności zainstalowania na telefonie oprogramowania antywirusowego i jego bieżącej aktualizacji.
  3. Nie instaluj na telefonie oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł – Bank nigdy nie prosi o zainstalowanie na telefonie dodatkowych zabezpieczeń w postaci np. certyfikatu e-security, aplikacji antywirusowej lub innego dodatkowego oprogramowania.
  4. Jeżeli chcesz zainstalować na telefonie nowe aplikacje, pobieraj je z autoryzowanych źródeł i sklepów.
  5. Pamiętaj, że instalując program czy aplikację nieznanego pochodzenia, ryzykujesz zainfekowanie urządzenia, z którego korzystasz, złośliwym oprogramowaniem, które może umożliwić cyberprzestępcom przejęcie kontroli nad Twoim telefonem (w tym nad wysyłanymi na Twój numer telefonu SMS-ami z kodami autoryzacyjnymi).
  6. Zachowaj ostrożność wobec podejrzanych wiadomości SMS od nieznanych nadawców, nakłaniających do podjęcia określonych działań, związanych rzekomo np. z bezpieczeństwem konta: nie odpowiadaj na nie, nie dzwoń na podany w SMSie numer telefonu, nie otwieraj budzących wątpliwości załączników, nie korzystaj z umieszczonych w wiadomości linków, nie ujawniaj danych do logowania oraz autoryzacji operacji, danych dotyczących karty płatniczej ani innych poufnych danych.
  7. Pamiętaj, że Bank nigdy nie będzie wymagał podania numeru Twojego telefonu komórkowego w trakcie ani bezpośrednio po zalogowaniu do serwisu internetowego Banku.
  8. Nie odczytuj kodów QR nieznanego pochodzenia.
  9. Nie udostępniaj swojego telefonu osobom trzecim.
  10. Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
  11. Chroń telefon przed kradzieżą.
  12. Fakt utraty telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja IKO, token systemowy bądź na który wysyłane są kody SMS wykorzystywane do autoryzacji transakcji, niezwłocznie zgłoś do Banku w celu zablokowania dostępu do aplikacji i/lub narzędzia autoryzacyjnego.
  13. Miej świadomość, że Twój telefon to klucz do Twojego konta! Jego utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta bankowego, a w rezultacie utratą środków.
Drukuj