Kody SMS

Jeśli podpisałeś dostarczoną przez kuriera umowę o prowadzenie rachunku, Twoim narzędziem do autoryzacji operacji wykonywanych na rachunku są kody SMS.

Kody jednorazowe SMS są przesyłane na telefon komórkowy i służą do autoryzacji operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego.

Kody wysyłane SMS-em składają się z 6 cyfr. Autoryzacja operacji z ich użyciem polega na prawidłowym wpisaniu w serwisie internetowym kodu do konkretnej operacji lub podaniu go konsultantowi.

Pamiętaj! Trzykrotne wprowadzenie błędnego kodu SMS, powoduje blokadę tego narzędzia autoryzacji. Aby je odblokować, skontaktuj się z konsultantem serwisu telefonicznego.


Pamiętaj tylko, że do dokonania takiej zmiany niezbędne jest udostępnienie aktualnego numeru telefonu komórkowego. Modyfikacji numerów telefonów możesz dokonać poprzez kontakt z konsultantem serwisu telefonicznego pod numerem 800 302 302 (bezpłatny na terenie kraju), lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) lub w Oddziale PKO Banku Polskiego.

Zmiany narzędzia autoryzacji możesz dokonać samodzielnie przez Internet albo u konsultanta.

Aby samodzielnie zmienić rodzaj narzędzia, zaloguj się do serwisu internetowego iPKO, wybierz zakładkę "Ustawienia", a następnie "Autoryzacja" i skorzystaj z funkcji "zmień narzędzie autoryzacyjne".

W przypadku utraty telefonu komórkowego, na który otrzymujesz kody SMS, niezwłocznie zablokuj możliwość autoryzacji operacji kodami SMS w serwisie internetowym iPKO (zaloguj się do serwisu, wybierz zakładkę "Ustawienia", a następnie "Autoryzacja" i w zakładce „Kody SMS” użyj opcji "Zablokuj kody SMS") lub skontaktuj się z konsultantem serwisu telefonicznego. Podczas rozmowy z konsultantem możesz również zmienić rodzaj narzędzia autoryzacyjnego.

 

Serwis internetowy

Serwis mobilny

Serwis telefoniczny (konsultant)

Automatyczny serwis telefoniczny

Zablokowanie

Tak

-

Tak

-

Odblokowanie

-

-

Tak

-

* opłata zgodna z taryfą operatora