Wajda. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie

Wajda

Monograficzna wystawa poświęcona twórczości Andrzeja Wajdy była celem spotkania dla Klientów Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie. Wieczorem, 5 września br., już po godzinach otwarcia Muzeum, przestrzeń wystawowa udostępniona została na wyłączność zwiedzającym.

Multimedialna i narracyjna wystawa poświęcona życiu i twórczości reżysera, obrazuje geniusz jego inscenizacji, dramaturgii i twórcy niezapomnianych, poruszających obrazów.

Ekspozycja zawiera w sobie artefakty pozostawione przez samego Andrzeja Wajdę. Scenariusze, szkice, rysunki, zapiski procesu twórczego, projekty scenografii, kostiumów i wiele innych.

Nasi Klienci mieli możliwość wejścia w świat filmów i spektakli teatralnych Wajdy. Wtopienie się w filmowy świat za pośrednictwem obrazów, dźwięków i scenograficznych reinterpretacji oryginalnych dekoracji pozostawia po sobie mocne doznanie magii filmu i jego iluzyjnych zdolności, co pozwala na doświadczenie kina w bardziej sensualnej i scenograficznej formie.

Wystawa, której Mecenasem jest PKO Bank Polski potrwa jeszcze do 15 września br.

 

Wodecki Twist Festiwal w Krakowie

Wodecki Twist Festiwal

Po pierwszej, ubiegłorocznej edycji festiwalu Fundacja im. Zbigniewa Wodeckiego przygotowała kolejną odsłonę wydarzenia upamiętniającego twórczość Zbigniewa Wodeckiego. Od 7 do 9 czerwca, w trakcie trzech festiwalowych dni, w krakowskich salach koncertowych wystąpiła plejada polskich i międzynarodowych artystów.

Festiwal otworzył koncert poświęcony trąbce, która to obok skrzypiec – była jednym z dwóch najważniejszych instrumentów wykorzystywanych w twórczości Zbigniewa Wodeckiego.

Koncert uświetniony został obecnością Chrisa Botti, mistrza smooth-jazzowego brzmienia i jednego z najpopularniejszych instrumentalistów tego gatunku na świecie.

W salach Centrum Kongresowego ICE Kraków zorganizowano dwa specjalne koncerty pod hasłem „Chwytaj dzień”. Wydarzenie uświetnili swoim występem tacy artyści jak Kayah, Dawid Podsiadło, Sławek Uniatowski i Kasia Moś.

Wieczór ze sztuką w Muzeum Narodowym

Muzeum Narodowe

10 czerwca br. Muzeum Narodowe w Warszawie było miejscem kameralnego spotkania zorganizowanego wyłącznie dla Klientów Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego. Tego wieczoru Muzeum było zamnknie te dla innych odwiedzających aby stworzyć naszym gościom idealne warunki do obcowania ze sztuką. Podczas spotkania zaprezentowano trzy wystawy: „Sztuka to wartość,, :Arcydzieła Augusta Zamoyskiego” oraz pokaz cyfrowy „Leonardo Opera Omina”.

„Sztuka to wartość” z kolekcji PKO Banku Polskiego prezentowała  dzieła sztuki współczesnej znajdującej się w zbiorach Banku. Wybór prac polskich artystów m.in. Magdaleny Abakanowicz, Jana Tarasina czy też Stefana Gierowskiego uświetnia obchody stulecia Banku.

 Na zakończenie tego inspirującego wieczoru dr Karolina Nowak – Sarbińska – absolwentka Historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim przedstawiła tematykę inwestowania w sztukę, najnowsze trendy rynku sztuki współczesnej oraz zasady tworzenia własnej kolekcji.

Ekstraklasa! PKO Bank Polski partnerem tytularnym

Ekstraklasa PKO Bank Polski Ekstraklasa – taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa piłkarska klasa rozgrywkowa w Polsce. Od 1 lipca obowiązuje odświeżony logotyp ligi.

W ramach obowiązującej od 2018 r. umowy PKO Bank Polski pozostaje Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy. Kontynuowane będą zapoczątkowane już w minionym sezonie projekty, w tym wybór młodzieżowca miesiąca i sezonu oraz program oficjalnych kart Ekstraklasy. Karty zapewniają szereg korzyści dla kibiców, m.in. ich posiadacze mogą wygrać zaproszenia na mecze swoich ulubionych drużyn, w tym na specjalną Kanapę Kibica umieszczoną w pobliżu bocznej linii boiska. W rozpoczynającym się sezonie pojawi się ona na wszystkich stadionach Ekstraklasy.

Jako partner tytularny marka PKO Bank Polski będzie obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek PKO Banku Polskiego Ekstraklasy będzie prezentowany m.in. na koszulkach piłkarzy, w przestrzeni reklamowej wszystkich szesnastu stadionów, podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę.