Od dnia 4 sierpnia 2018r. w naszych oddziałach nie będzie już możliwe realizowanie czeków, nie będą również przyjmowane zlecenia wystawienia czeku bankierskiego PKO Banku Polskiego w obrocie dewizowym.
Osobom realizującym dotychczas czeki w obrocie dewizowym w oddziałach Banku proponujemy pilny kontakt z dotychczasowym wystawcą czeków i zmianę formy rozliczenia na przelew zagraniczny.
Więcej o przelewach zagranicznych
Środki otrzymywane z banków zagranicznych mogą być przekazywane nie tylko na rachunki prowadzone w PLN, ale również na rachunki walutowe w:
- euro – EUR
- dolarach amerykańskich - USD
- frankach szwajcarskich – CHF
- funtach brytyjskich - GBP
- koronach duńskich – DKK
- koronach norweskich – NOK
- koronach szwedzkich – SEK
Aby zmienić dotychczasową formy rozliczeń na przelew zagraniczny na konto wystarczy przekazać dotychczasowemu wystawcy czeku:
- kod identyfikacyjny Banku (BPKOPLPW) oraz
- własny 28 cyfrowy numer rachunku bankowego w formacie IBAN (International Bank Account Number)
Przykład: BPKOPLPW PL NN NNNN NNNN NNNN NNNN NNNN NNNN.
Osoby otrzymujące w formie czeków świadczenia cykliczne takie, jak świadczenia emerytalno-rentowe, zasiłki, alimenty, zwroty podatku, w szczególności czeki z wystawienia:
- United State Treasury – USA
- HM Paymaster Generale – Wielka Brytania,
- H M Revenue and Customs – Wielka Brytania
- Government of Canada – Kanada,
prosimy o niezwłoczny kontakt z dotychczasowym wystawcą czeków, aby zmienić format rozliczenia na przelew zagraniczny za konto w PKO Banku Polskim.
Jeśli Klient wyraził zgody na zmianę formy rozliczenia to w przypadku czeków:
- Government of Canada, Klient powinien skontaktować się z oddziałem Banku, gdzie pracownicy pomogą w wypełnieniu odpowiedniego formularza
- HM Paymaster Generale oraz H M Revenue and Customs zalecamy kontakt z Ambasadą Brytyjską lub poprzez stronę internetową gov.uk/international-pension-centre
- United State Treasury – zalecamy kontakt poprzez stronę internetową ssa.gov
Bank zapewnia zwrot środków dla Klientów, którzy nie wykorzystali wystawionego czeku bankierskiego PKO BP SA.
Klienci, którzy zlecili wystawienie czeku bankierskiego PKO BP SA w obrocie dewizowym, a czeku nie zrealizowali (czek nie został wykorzystany) powinni zgłosić się do najbliższego oddziału Banku wraz z oryginałem w celu odzyskania środków pobranych podczas realizacji wspomnianego zlecenia.