Śledzimy na bieżąco informacje o nowych formach wsparcia dla przedsiębiorców.
Zapoznaj się z wybranymi rozwiązaniami, które mogą Ci pomóc zminimalizować wpływ epidemii koronawirusa na działalność Twojej firmy.
Wsparcie dla przedsiębiorców, którzy z powodu epidemii koronawirusa mają trudności w opłacaniu:
Przedsiębiorcy, niezależnie od sposobu prowadzenia księgowości, mogą skorzystać z:
We wniosku należy wskazać, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową firmy i brak możliwości opłacenia w terminie należności.
Wniosek o odroczenie lub zawieszenie płatności można złożyć także online na platformie PUE ZUS↗
Dowiedz się więcej o zwolnieniu z opłacania składek ZUS↗ oraz odroczeniu↗ ich terminu płatności w ramach Tarczy antykryzysowej↗
Świadczenie postojowe to jeden z instrumentów Tarczy antykryzysowej, którego celem jest rekompensata utraconych przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej. Z tego rozwiązania mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy zaczęli prowadzić swoją działalność gospodarczą przed 1 lutego br. i mieli przestój w następstwie epidemii koronawirusa.
Dowiedz się więcej o świadczeniu postojowym w ramach Tarczy antykryzysowej↗
Wniosek o świadczenie postojowe możesz złożyć także online na platformie PUE ZUS↗
Dofinansowanie do pensji pracowników to jeden z instrumentów Tarczy antykryzysowej↗, polegający na 3-miesięcznym dofinansowaniu wynagrodzenia swoich pracowników w przypadku przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy oraz opłaty składek na ubezpieczenia społeczne. Z rozwiązania można skorzystać niezależnie od wielkości firmy.
Wskazane wyżej kwoty obejmują składki na ubezpieczenie społeczne należne od pracodawcy.
Dowiedz się więcej o dofinansowaniu do pensji pracowników w ramach Tarczy antykryzysowej↗
Wniosek o dofinansowanie do pensji pracowników można złożyć także online na stronie praca.gov.pl↗
Wsparcie dla przedsiębiorców, którzy nie mogą zapłacić w terminie:
• podatku
• zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę
• odsetek od niezapłaconych w terminie zaliczek na podatek
Wniosek możesz złożyć najwcześniej dzień po terminie płatności podatku.
Urząd Skarbowy ma prawo odrzucić Twój wniosek.
Sprawdź, jak złożyć wniosek na biznes.gov.pl↗
Złóż wniosek online na biznes.gov.pl↗
Sprawdź, jak złożyć wniosek na biznes.gov.pl↗
Złóż wniosek online na biznes.gov.pl↗
Nie zatrudniasz pracowników w oparciu o Kodeks Pracy? Możesz zawiesić działalności na co najmniej 30 dni. Nie musisz podawać daty zakończenia okresu zawieszenia.
Co warto wiedzieć?
• W czasie zawieszenia nie musisz płacić składek ZUS
• Jeżeli nie udało Ci się zawiesić działalności od 1. dnia miesiąca i działalność była aktywna chociaż 1. dzień w miesiącu, za ten miesiąc musisz zapłacić składkę zdrowotną
• Nie musisz płacić zaliczek na podatek dochodowy oraz składać deklaracji VAT
Więcej o zawieszaniu działalności↗
Wypełnij wniosek o zawieszenie działalności online na stronie CEIDG↗
Gwarancja de minimis to jedna z form pomocy publicznej na zabezpieczenie spłaty kredytu obrotowego lub inwestycyjnego dla przedsiębiorców.
Zabezpiecz swój kredyt gwarancją de minimis - sprawdź, jak Bank Gospodarstwa Krajowego dostosował zasady gwarancji do obecnej sytuacji w kraju:
• zakres gwarancji zwiększony z 60% do 80% kwoty kredytu
• bez prowizji za udzielenie gwarancji
• okres jej obowiązywania wydłużono z 27 do 39 miesięcy
Więcej o Gwarancji de minimis z BGK
Możesz wypełnić online dyspozycję o zawieszenie do 6 rat. Taką decyzję trzeba dobrze przemyśleć, bo po okresie zawieszenia Twoje raty będą wyższe.
Jak złożyć wniosek online?
Możesz odroczyć nawet na 6 miesięcy spłatę raty kapitałowej w ramach standardowej umowy leasingu lub pożyczki (zakres umowy standardowej nie obejmuje wynajmu długoterminowego, dla którego wnioski PKO Leasing rozpatrzy indywidualnie):
• Umowa może być wydłużona o okres zawieszani bez podniesienia wysokości marży i żadny dodatkowych opłat za aneksowanie
Sprawdź, jak złożyć wniosek online o odroczenie 6 rat kapitałowych
Z wpłat zamkniętych możesz skorzystać, jeżeli:
Pamiętaj również:
Zamów bezpłatny terminal płatniczy Smart D220 całkowicie online i zadbaj o bezpieczeństwo. Przyjmuj płatności kartą, telefonem lub kodem BLIK.
Sprawdź
mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, który ma moc prawną równoważną własnoręcznemu podpisowi tzn. podpisane nim dokumenty są tak samo ważne pod względem skutków prawnych, jak dokumenty podpisane odręcznie.
Certyfikat mSzafir można wykorzystać w codziennych sprawach swojej firmy, obiegu dokumentów, czy procesów rekrutacyjnych.
3 bezpłatne miesiące za korzystanie z pakietu Optymalnego:
Fakturowanie, KPiR, Majątek, Kadry i płace, Magazyn.
Sprawdź
• Załóż własny sklep internetowy przez serwis iPKO i rozwijaj swój e-biznes na platformie SHOPLO
• 3 miesiące bezpłatne z planem Advanced dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego
Poznaj e-sklep
Z naszym Asystentem Firmowym – aplikacją, która jest w pełni zintegrowana z Twoim kontem firmowym
Sprawdź
Zyskaj dostęp do konsultacji online w sprawach związanych z działalnością Twojej firmy w czasie epidemii… i nie tylko.
Sprawdź
e-Tożsamość to bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwoli Ci zrealizować online m.in. wybrane sprawy urzędowe
Dzięki e-Tożsamości możesz także uzyskać Profil zaufany
Utwórz e-Tożsamość
Wymieniaj waluty już od 1 EUR w iPKO dealer - kantorze internetowym dla firm.
Zawieraj transakcje natychmiastowe przez 24h w dni robocze od poniedziałku do piątku.
Poznaj iPKO dealer
Transakcja natychmiastowej wymiany walut jest realizowana w dni robocze od poniedziałku od godziny 01:00 do piątku do godziny 23:00, a dla pozostałych transakcji w dni robocze od 07:00 do 17:00
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie