Z początkiem roku PKO Bank Polski podjął intensywne działania, zmierzające do budowania wizerunku Banku jako nowoczesnej instytucji finansowej otwartej na młodych, utalentowanych ludzi z pasją. Hasło kampanii, które pojawia się we wszystkich kreacjach, brzmi: „Jeden Bank Wiele pasji”. Pasja ma tu podwójne znaczenie – nawiązuje zarówno do zaangażowania, z jakim pracuje się w PKO Banku Polskim, jak i do pozazawodowych pasji pracowników, które Bank wspiera.

Istotnym założeniem kampanii było zaangażowanie pracowników do działań związanych z budowaniem wizerunku PKO Banku Polskiego jako pracodawcy, co miało dodatkowo wspierać kulturę organizacyjną i promować wartości Banku.

Grupa pracowników została zaproszona do udziału w sesji zdjęciowej oraz w filmie zrealizowanym specjalnie na potrzeby kampanii. Zdjęcia pokazywały pracowników w dwóch rolach równocześnie -  w roli bankowca i pasjonata, który w swoim prywatnym życiu realizuje się na różnych polach – jako gitarzysta w zespole rockowym, karateka, żeglarz czy amatorka jeździectwa. Udział w sesji był dla pracowników wyróżnieniem, dodatkową okazją do integracji, a także swego rodzaju przygodą.

Pracownicy wzięli również udział w filmie pt. „Jeden Bank Wiele pasji”,  zrealizowanym specjalnie na potrzeby kampanii wizerunkowej. Zamieszczone w filmie wypowiedzi tworzą zabawny ciąg, w którym mieszają się określenia dotyczące pracy i pasji.

W kreacjach przygotowanych na potrzeby kampanii w gronie pracowników pojawił się także Szymon Majewski, co budowało skojarzenia z kampanią reklamową, która odniosła spektakularny sukces.

W ramach kampanii w warszawskiej Centrali PKO Banku Polskiego po raz pierwszy zorganizowany został dzień otwarty. Liczba chętnych do udziału w tym wydarzeniu ponad kilkukrotnie przekroczyła liczbę dostępnych miejsc. Siedzibę Banku odwiedziło ostatecznie blisko 50 młodych ludzi, wśród których byli zarówno studenci warszawskich uczelni, jak i goście z Katowic, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia. W trakcie spotkania pracownicy Banku rozmawiali ze studentami na temat możliwości kariery w strukturach PKO Banku Polskiego, a także prezentowali im innowacyjne rozwiązania wdrażane przez firmę. Studenci mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami różnych działów, którzy kilka lat wcześniej rozpoczynali karierę w bankowości. Mogli im zadać dowolne pytanie i w bezpośredniej rozmowie przekonać się, że zespół Banku tworzą ludzie z pasją.

W ramach kampanii „Jeden Bank Wiele pasji” pracownicy PKO Banku Polskiego odwiedzili także najlepsze uczelnie ekonomiczne w kraju. Na uniwersytetach ekonomicznych w Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie, na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz UMCS w Lublinie, a także w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej prowadzili prezentacje dotyczące Banku i jego oferty dla studentów, połączone z wykładami ekspertów. Na stoiskach rekrutacyjnych na studentów czekali pracownicy Banku, którzy odpowiadali na wszelkie pytania i przekazywali młodym ludziom informacje na temat aktualnych ofert praktyk i staży w PKO Banku Polskim.

Przeprowadzona kampania wizerunkowa „Jeden Bank Wiele pasji”. została doceniona przez ekspertów – Bank zdobył pierwsze miejsce w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2013 w kategorii Doskonała Strategia Employer Branding. Nagroda jest przyznawana instytucjom, które z sukcesem opracowały i wdrożyły strategię employer branding w swojej organizacji.

Na sukces kampanii złożyło się kilka elementów. Po pierwsze, silne zakotwiczenie kampanii w biznesowej strategii organizacji, atrakcyjna i bogata oferta Banku dla młodych talentów, zaangażowanie pracowników a także, koncepcja, która burzyła dotychczasowe wyobrażenia na temat bankowców i pracy w bankowości.

 

Drukuj