Bank funkcjonuje zgodnie z wymogami MiFID:

  • działając uczciwie, sprawiedliwie, profesjonalnie, zgodnie z zasadami najlepiej pojętego interesu Klienta,
  • dostarczając Klientom właściwych i kompletnych informacji Klientom - rzetelnych, jednoznacznych i niewprowadzających w błąd,
  • świadcząc Klientom usługi, dostosowane do ich wiedzy i doświadczenia jak i do ich indywidualnych potrzeb.

W kontekście wymogów MiFID, czynności wykonywane przez Bank w ramach świadczenia usługi w zakresie instrumentów finansowych można podzielić na trzy grupy:

  1. Czynności wykonywane przed zawarciem umowy o świadczenie usługi,
    • Bank dokonuje procesu kwalifikacji Klientów
    • Bank przeprowadza w stosunku do klientów ocenę adekwatności lub ocenę odpowiedniości
    • Bank dostarcza Klientom Informacje w zakresie instrumentów finansowych i usług inwestycyjnych
    • Bank zawiera z klientem umowę w zakresie świadczonej usługi inwestycyjnej
  2. Czynności wykonywane w trakcie świadczenia usługi inwestycyjnej,
    • Bank realizuje zlecenia Klienta z zachowaniem zasad działania w najlepiej pojętym interesie Klienta
    • Bank zobowiązany jest przekazać Klientowi w uzgodniony z nim sposób potwierdzenie zawarcia transakcji oraz zestawienie przechowywanych lub rejestrowanych aktywów
  3. Czynności wykonywane w czasie obowiązywania zawartej umowy o świadczenie usługi inwestycyjnej.
    • Zarządzanie konfliktem interesów
    • Ochrona aktywów (instrumentów finansowych) i środków pieniężnych Klienta
    • Rozpatrywanie skarg i wniosków Klientów

Celem Banku jest zapewnienie:

  • ochrony inwestycyjnej Klientów w zakresie transakcji dokonywanych na instrumentach finansowych poprzez wdrożenie właściwych procedur,
  • profesjonalnych standardów w zakresie oferowania instrumentów finansowych oraz wysokiej jakości świadczonych usług inwestycyjnych, wpływających na wzrost zadowolenia i zaufania Klientów,
  • zgodności działania z przepisami prawa w tym, z wymogami MiFID oraz wymogami Komisji Nadzoru Finansowego.

Szczegółowy katalog instrumentów finansowych, znajdujących się w ofercie Banku znajduje się w zakładce "Produkty"

W zależności od rodzaju danej usługi i/lub oferowanego instrumentu finansowego, Klienci, na rzecz których Bank świadczy usługi inwestycyjne mogą skorzystać z następujących kanałów dystrybucji:

  • komórki organizacyjne Centrali Banku,
  • oddziały Banku, Centra Korporacyjne,
  • punkty Obsługi Klientów Domu Maklerskiego PKO BP,
  • kanały bankowości elektronicznej: iPKO, Supermakler, Inteligo,
  • serwis telefoniczny.

Klienci Banku korzystający z elektronicznych kanałów dostępu do rachunku bankowego przy wykorzystaniu usługi iPKO oraz Klienci Konta Inteligo mogą składać dyspozycje w postaci elektronicznej w zakresie operacji dotyczących instrumentów finansowych dystrybuowanych również przez podmioty inne niż Bank.

Pokaż pliki do pobrania
Drukuj