2011-06-22 12:48

Astronomiczne prezentacje multimedialne, konkurs prowadzony przez Szymona Majewskiego oraz koncert Urszuli Dudziak „Niebo Dźwięków” - to atrakcje, które towarzyszyły otwarciu najbardziej oczekiwanego miejsca w Warszawie – planetarium „Niebo Kopernika”. Wyłącznym partnerem tego projektu jest PKO Bank Polski. Otwarte 19 czerwca planetarium, to jedno z najnowocześniejszych tego typu miejsc w Europie. - Jestem przekonany, że łącząc siły świata nauki, biznesu i nowoczesnych technologii z sukcesem wypełnimy misję promowania nauki, pobudzania kreatywności i dostarczania wyjątkowych wrażeń wszystkim, którzy zechcą odwiedzić i wykorzystać niezwykłe możliwości tego obiektu. Wierzę, że planetarium stanie się jednym z najważniejszych ośrodków popularyzacji wiedzy – mówił podczas oficjalnej części uroczystości otwarcia Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Jedną z gwiazd wieczoru był Szymon Majewski, który od połowy marca br. jest twarzą kampanii reklamowych m.in. najnowszej oferty rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych Banku, a obecnie zachęca również do odwiedzania planetarium. Promocji towarzyszy hasło "Świat nie kręci się wokół Szymona". Podczas uroczystego otwarcia obiektu Szymon Majewski w imieniu Banku przeprowadził konkurs dla gości. Nagrodami były lewitujące globusy oraz „przejażdżka” – oczywiście z Szymonem – Zerokopterem (taką nazwę dla maszyny z najnowszej reklamy wymyślili nasi fani na Facebooku). To nie jedyne atrakcje, jakie Bank przygotował z okazji otwarcia planetarium. W świetlistym namiocie sferycznym goście mogli malować światłem dzięki innowacyjnej technice „graffiti wall”. Każdy mógł zrobić sobie „kosmiczne” zdjęcie. Punktem kulminacyjnym wieczoru była iluminacja „Nieba Kopernika” sprawiająca wrażenie żarzącego się kamienia. Z tej okazji Bank uruchomił poświęconą temu projektowi stronę internetową, na której zachęca klientów, aby odwiedzili planetarium i przekonali się, że jest to unikatowe miejscem nie tylko w skali kraju, lecz Europy. Planetarium dzięki wyposażeniu, jakości pokazów oraz swojej konstrukcji jest jednym z najnowocześniejszych i najoryginalniejszych tego typu obiektów w Europie. W swoim wnętrzu kryje 16-metrową kopułę, w której na półsferycznym ekranie wyświetlane są multimedialne pokazy dające wrażenie zanurzenia w prezentowanej rzeczywistości.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.