2009-04-24 11:41

PKO BP – marka godna zaufaniaPo raz piąty PKO Bank Polski został uhonorowany Złotym Godłem Marki Godnej Zaufania w kategorii „Bank” w największym europejskim badaniu konsumenckim „European Trusted Brands 2008” przeprowadzonym przez redakcję magazynu „Reader’s Digest”. PKO BP przyznano również dyplom dla Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku - nowej kategorii Badania. Podczas uroczystej gali European Trusted Brands 2009, która odbyła się 21 kwietnia br. uhonorowano marki, cieszące się największym zaufaniem konsumentów. Przyznano im Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2009. Po raz pierwszy przyznano także dyplomy dla Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku. Badania przeprowadzono w 16 krajach europejskich. Kraje, które objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Badanie realizowano metodą ankiety pocztowej w okresie sierpień – wrzesień 2008 r. Respondenci zostali wybrani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedlała zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. Tegoroczna dziewiąta edycja badania European Trusted Brands pokazała m.in., że wśród Europejczyków nieprzerwanie największym zaufaniem cieszą się marki Nokia i Nivea. Również w tym roku marki te zostały wybrane jako godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 16 krajach. Marka Visa zwyciężyła w kategorii karta kredytowa w 14 krajach, a marka Canon w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 13 krajach. W kategorii płatki śniadaniowe marka Kellogg’s wygrała w 10 krajach. European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.