2009-02-05 13:29

Bank przyjazny przedsiębiorcom LOGODwadzieścia jeden oddziałów PKO BP znalazło się w gronie laureatów dziesiątej edycji konkursu „Bank przyjazny dla przedsiębiorstw”. Platynową statuetkę zdobył Oddział 1 w Opocznie. Kapituła X Konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców przyznała Bankowi Wyróżnienie Honorowe wraz z Godłem Promocyjnym Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców za wdrażanie nowych standardów jakości obsługi klientów instytucjonalnych, elastyczne reagowanie na potrzeby klienta biznesowego, usprawnianie i wzbogacenie oferty produktowej Banku oraz sposób jej sprzedaży z wykorzystaniem solidnych wzorców współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Kapituła Konkursu przyznała również Wyróżnienia Honorowe wraz z Godłem Promocyjnym Oddział Przyjazny dla Przedsiębiorców dwóm oddziałom PKO BP:

  • Oddziałowi 1 w Bolesławcu za aktywne wdrażanie nowego modelu obsługi małych i średnich przedsiębiorstw oraz utrzymywanie szerokiej współpracy z lokalnymi organizacjami wspierania przedsiębiorczości;
  • oraz Oddziałowi 1 w Jarocinie za wysoką skuteczność działania w zakresie finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, szczególne zaangażowanie w modernizację i organizację nowej zabytkowej siedziby oddziału z okazji 750-lecia miasta Jarocina, a także za znaczące podniesienie komfortu obsługi MŚP.

Godła Promocyjne Oddział Przyjazny dla Przedsiębiorców wraz ze Złotymi Gwiazdami otrzymały trzy oddziały PKO BP:

  • Oddział 1 w Rybniku - 7 Złotych Gwiazd;
  • Oddział 1 w Łomży - 4 Złote Gwiazdy;
  • Oddział 1 w Zambrowie - 3 Złote Gwiazdy.

Kolejnym nagrodzonym jest Oddział 1 PKO BP w Opocznie, który otrzymał Godło Promocyjne Oddział Przyjazny dla Przedsiębiorców wraz z 5 Złotymi Gwiazdami oraz specjalne wyróżnienie - Platynową Statuetkę za systematyczne wzbogacanie i usprawnianie przyjaznej współpracy z MŚP potwierdzone uczestnictwem w kolejnych pięciu edycjach konkursu Kapituła Konkursu postanowiła również przyznać 15 oddziałom PKO BP Godła Promocyjne Oddział Przyjazny dla Przedsiębiorców. Otrzymały je: Oddział 2 w Białymstoku, Oddział 1 w Busku Zdroju, Oddział 1 w Bytowie, Oddział 1 w Ciechanowie, Oddział 1 w Goleniowie, Oddział 1 w Gryfowie Śląskim, Oddział 1 w Kielcach, Oddział 1 w Koszalinie, Oddział 1 w Mielcu, Oddział 1 w Nysie, Oddział 1 w Radomiu, Oddział 1 w Rawiczu, Oddział 2 w Słupsku, Oddział 1 w Wieruszowie, Oddział 1 w Zamościu. W konkursie przyznano także tytuły Profesjonalnego Doradcy Bankowości MŚP. Z naszego Banku wyróżnienia otrzymały:

  • Edyta Kanikowska, doradca III stopnia z Oddział 1 w Bolesławcu,
  • Anna Stęplewska, doradca III stopnia z Oddziału 1 w Kielcach,
  • Jolanta Grygiel, doradca II stopnia z Oddział 1 w Myszkowie,
  • Krystyna Konieczna, kierownik zespołu z Oddział 1 w Rawiczu
  • Agnieszka Cholewicka, kierownik zespołu z Oddziału 1 w Zambrowie.
Bank przyjazny przedsiębiorcom

Nagrody i wyróżnienia w konkursie organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą i Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw otrzymują banki i ich oddziały na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów oraz wyników wizyt audytorów w oddziałach. Wyniki każdego roku pokazują zarówno zmianę oczekiwań przedsiębiorców wobec banków, jak i zmiany w ofercie banków i sposobie obsługi. W ubiegłym roku oddzielnie badano klientów bankowości internetowej i korzystających z obsługi tradycyjnej. Jak wynika z badania, zarówno klienci elektroniczni, jak i tradycyjni wysoko ocenili kwalifikacje pracowników oraz bezpieczeństwo transakcji. Klienci elektroniczni najwyższe oceny przyznali za jakość i łatwość połączenia ze stroną internetową banku. Może to oznaczać dużą zmianę podejścia przedsiębiorców do bankowości elektronicznej. Jeszcze niedawno trudno było przekonać większość przedsiębiorców do korzystania z tego kanału dostępu do banku. Natomiast klienci preferujący obsługę tradycyjną najwyżej cenią komfort obsługi oraz jakość obsługi przez telefon. Zarówno jedna, jak i druga grupa klientów oczekuje łatwego dostępu do placówki (w tym możliwości dobrego dojazdu do oddziału), ponieważ często klient musi np. dostarczyć bankowi dokumenty. Co ważne – wynika z badania – nadążając za oczekiwaniami klientów, banki starają się upraszczać procedury.