2008-12-24 08:41

Serwis internetowy naszego Banku uzyskał najlepszy wynik w analizie użyteczności przeprowadzonym przez firmę Making Waves pomiędzy 23 października a 7 listopada 2008 roku. W badaniu "Banki w internecie" oceniano użyteczność 20 największych serwisów bankowych na polskim rynku (wg czerwcowego rankingu Gazety Bankowej). Badanie było oparte na eksperckiej ocenie użyteczności. Eksperci dokonali przeglądu najważniejszych funkcjonalności serwisu i na podstawie własnego doświadczenia oraz przyjętych i sprawdzonych standardów użyteczności sporządzili ocenę serwisów. Zadaniem ekspertów było sprawdzenie, w jakim stopniu serwisy bankowe stosują zalecenia dotyczące użyteczności, a co tym idzie, jak łatwe i intuicyjne jest znalezienie niezbędnych informacji oraz obsługa konta bankowego. Serwisy oceniano w czterech kategoriach: strona główna i elementy serwisu, prezentacja i opis produktów, logowanie do serwisu bankowości on-line oraz bankowość elektroniczna. Największą liczbę punktów otrzymał PKO Bank Polski za rozwiązania zastosowane w bankowości elektronicznej. Doceniono zarówno rozwiązania związane z realizacją operacji na koncie, jak również prezentacji wersji demonstracyjnej, która ułatwia użytkownikowi dokładne poznanie serwisu transakcyjnego.