Poznaj nasze narzędzia autoryzacji:
Dodatkowo, w przypadku rozmowy zainicjowanej przez naszego konsultanta, możemy Cię poprosić o odpowiedź na pytanie, które potwierdzi Twoją tożsamość.
Gdy zmieniasz narzędzie autoryzacji, poprosimy Cię o dwukrotne potwierdzenie zmiany:
| Serwis internetowy iPKO | Aplikacja mobilna IKO | Serwis telefoniczny | Automatyczny serwis telefoniczny | Placówka PKO Banku Polskiego |
Aktywacja narzędzia autoryzacyjnego | - | - | tak | tak | tak |
Zmiana narzędzia autoryzacyjnego | tak | tak | tak | - | tak |
Blokowanie narzędzi autoryzacji | tak | - | tak | - | tak |
Odblokowanie zablokowanego narzędzia autoryzacji | - | - | tak | - | tak |
Zamówienie nowej karty kodów | tak | - | tak | - | tak |
Mobilna autoryzacja to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji w aplikacji IKO.
Pamiętaj!
Kod SMS to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji 6 cyfrowym hasłem jednorazowym. Kod SMS zawiera:
Pamiętaj! Jeżeli podczas autoryzacji podasz kilka razy błędny kod SMS, narzędzie autoryzacji się zablokuje. W takim przypadku skontaktuj się z naszym konsultantem.
Karta kodów jednorazowych to jedno z narzędzi autoryzacyjnych do potwierdzania operacji w PKO Banku Polskim. Karta zawiera ponumerowane kolejno kody jednorazowe składające się z 6 cyfr zakryte specjalną warstwą zabezpieczającą, którą należy zdrapać, żeby potwierdzić operację.
W serwisie internetowym iPKO w sekcji Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Autoryzacja → Twoje karty kodów jednorazowych znajdziesz wszystkie informacje na temat swojej karty kodów i historii zamówień kart. Możesz tam również zamówić, aktywować lub zablokować kartę kodów (raz zablokowana karta nie może być ponownie aktywowana).
Pamiętaj!
Nie, możesz posiadać tylko jedno aktywne narzędzie autoryzacyji. Możesz je zmienić w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub przez infolinię.
Możesz zmieniać narzędzia autoryzacji dowolną liczbę razy. Zmiana jest bezpłatna.
Tak – dwa razy potwierdzasz dwa typy operacji:
Możesz to zrobić w serwisie internetowym iPKO w sekcji Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Autoryzacja oraz przez telefon na naszej infolinii.
Tak. Możesz potwierdzać mobilną autoryzacją wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO.
Tak. Możesz potwierdzać mobilną autoryzacją wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO.
Tak. Potrzebujesz tylko dostępu do internetu.
Możesz aktywować mobilną autoryzację na telefonach z systemem iOS i Android z aktywną aplikacją IKO w wersji min. 3.120, przy czym aplikacja musiała być aktywowana za pomocą 4-cyfrowego kodu aktywacyjnego z wiadomości głosowej lub wygenerowanego w serwisie internetowym. Nie możesz aktywować mobilnej autoryzacji na telefonach bez karty SIM, na których aplikacja IKO została aktywowana kodem z urządzenia głównego.
Mobilną autoryzację można aktywować tylko na jednej aplikacji mobilnej IKO. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia ono wymagania techniczne.
Jeżeli zdecydujesz się na instalację i aktywację aplikacji mobilnej IKO poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji.
Korzystając z IKO, możesz zobaczyć prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji po zalogowaniu do IKO – jeżeli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja będzie dalej działać, jak dotychczas.
Nie – mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji IKO. Jeżeli nie masz naszej aplikacji, nie możesz korzystać z mobilnej autoryzacji.
Tak, PKO Bank Polski wysłał taką wiadomość 12 stycznia br. – e-mail może docierać na poszczególne adresy przez kilka kolejnych dni kalendarzowych.
Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji w dowolnej chwili w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Dotyczy to zarówno osób, które już korzystają i dopiero będą korzystać z aplikacji IKO.
Narzędzia autoryzacji służą wyłącznie do potwierdzania operacji zleconych przez Ciebie w PKO Banku Polskim (np. przelew, założenie lokaty, spłata kredytu, zmiana danych korespondencyjnych, tworzenie nowych płatności lub zleceń stałych, płatności za zakupy w internecie, itp.). Jeżeli ktoś poprosi Cię o podanie kodu z narzędzia autoryzacji, mimo że żadna dyspozycja nie była przez Ciebie zlecana, nie wprowadzaj żądanych danych i niezwłocznie się z nami skontaktuj.
Dodatkowe zabezpieczenia Twojego logowania
Sprawdź sytuacje, w których bank może poprosić Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji:
Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, skontaktuj się telefonicznie z nami pod numerem 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**
*Brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju; w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora.
**Numer kontaktowy dla połączeń z telefonów komórkowych i zagranicy - opłata zgodna z taryfą operatora.
Serwis telefoniczny iPKO to usługa bankowości telefonicznej PKO Banku Polskiego.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie