Do potwierdzania przelewów i innych operacji w PKO Banku Polskim służą:
Transakcje w aplikacji mobilnej IKO potwierdzasz PIN-em, który ustawiasz w trakcie aktywacji aplikacji - nawet wtedy, gdy logujesz się odciskiem palca lub Face ID.
W czasie rozmowy telefonicznej zainicjowanej przez PKO Bank Polski autoryzacja dyspozycji może zostać przeprowadzona poprzez udzielenie przez Ciebie odpowiedzi na pytanie zadane przez konsultanta, która umożliwi powiązanie złożonej przez Ciebie dyspozycji z Twoimi danymi w PKO Banku Polskim.
Uwaga! jeśli zmieniasz (a nie dopiero ustawiasz po raz pierwszy) narzędzie autoryzacji, potwierdź operację 2 razy - najpierw przy pomocy aktualnego narzędzia autoryzacyjnego, potem przy pomocy narzędzia autoryzującego, które chcesz aktywować.
| Serwis internetowy iPKO | Aplikacja mobilna IKO | Serwis telefoniczny | Automatyczny serwis telefoniczny | Placówka PKO Banku Polskiego |
Aktywacja narzędzia autoryzacyjnego | - | - | tak | tak | tak |
Zmiana narzędzia autoryzacyjnego | tak | tak | tak | - | tak |
Blokowanie narzędzi autoryzacji | tak | - | tak | - | tak |
Odblokowanie zablokowanego narzędzia autoryzacji | - | - | tak | - | tak |
Zamówienie nowej karty kodów | tak | - | tak | - | tak |
Mobilna autoryzacja to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji przy użyciu aplikacji IKO - więcej o mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO
Pamiętaj! Kilkukrotne wprowadzenie błędnego PIN-u podczas autoryzacji powoduje blokadę narzędzia. Aby je odblokować, skontaktuj się z konsultantem serwisu telefonicznego.
Kod SMS to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji - otrzymasz go w momencie zlecenia operacji wymagającej potwierdzenia. Kod SMS zawiera:
Pamiętaj! Kilkukrotne wprowadzenie błędnego kodu SMS powoduje blokadę narzędzia. Aby je odblokować, skontaktuj się z konsultantem serwisu telefonicznego.
W przypadku utraty telefonu komórkowego, na który przychodziły kody SMS, zablokuj możliwość autoryzacji operacji kodami SMS w wybrany sposób:
Karta kodów jednorazowych to jedno z narzędzi autoryzacyjnych do potwierdzania operacji w PKO Banku Polskim. Karta zawiera ponumerowane kolejno kody jednorazowe składające się z 6 cyfr zakryte specjalną warstwą zabezpieczającą, którą należy zdrapać, gdy chcesz potwierdzić operację.
W serwisie internetowym iPKO w sekcji Ustawienia → Autoryzacja → Karta kodów znajdziesz wszystkie informacje na temat swojej karty kodów i historii zamówień kart. Możesz tam również zamówić, aktywować lub zablokować kartę kodów (raz zablokowana karta nie może być ponownie aktywowana).
Pamiętaj!
Nie, możesz posiadać tylko jedno aktywne narzędzie autoryzacyjne. Możesz je zmienić w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub przez infolinię.
Nie ograniczamy częstotliwości zmiany narzędzia autoryzacji. Zmiana jest bezpłatna.
Tak – dwa razy potwierdzasz dwa typy operacji:
Możesz to zrobić w serwisie internetowym iPKO w sekcji Ustawienia → Autoryzacja. Blokadę taką możesz zlecić również podczas rozmowy z konsultantem na infolinii.
Tak. Np. jeśli nie możesz obsługiwać swojej karty firmowej w aplikacji IKO, ale masz do niej dostęp przez serwis internetowy iPKO, akceptacja operacji powiązanej z tym produktem będzie możliwa przy użyciu mobilnej autoryzacji.
Tak. Np. jeśli chcesz logować się do Profilu Zaufanego (którego nie obsługujesz w IKO) za pośrednictwem PKO Banku Polskiego, możesz autoryzować logowanie przy użyciu mobilnej autoryzacji.
Tak. Wymagane jest jednak, aby Twój telefon, na którym działa Twoja aplikacja IKO, był podłączony do sieci.
Możesz aktywować mobilną autoryzację na telefonach z systemem iOS i Android z aktywną aplikacją IKO w wersji min. 3.120, przy czym aplikacja musiała być aktywowana za pomocą 4-cyfrowego kodu aktywacyjnego z wiadomości głosowej lub wygenerowanego w serwisie internetowym. Nie możesz aktywować mobilnej autoryzacji na telefonach bez karty SIM, na których aplikacja IKO została aktywowana kodem z urządzenia głównego.
Mobilną autoryzację można aktywować tylko na jednej aplikacji mobilnej IKO. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia wymagania dotyczące aktywacji tego narzędzia autoryzacyjnego.
Narzędzia autoryzacyjne służą wyłącznie do potwierdzania operacji zleconych przez Ciebie w PKO Banku Polskim (np. zlecenie przelewu, założenie lokaty, spłata kredytu, zmiana danych korespondencyjnych, tworzenie nowych płatności lub zleceń stałych, płatności za zakupy w internecie, itp.). Jeżeli ktoś poprosi Cię o podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego, mimo że żadna dyspozycja nie był przez Ciebie zlecana, nie wprowadzaj żądanych danych i niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem.
Dodatkowe zabezpieczenia Twojego logowania
Sprawdź sytuacje, w których bank może poprosić Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji:
Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, skontaktuj się telefonicznie z nami pod numerem 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**
*Brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju; w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora.
**Numer kontaktowy dla połączeń z telefonów komórkowych i zagranicy - opłata zgodna z taryfą operatora.
Serwis telefoniczny iPKO to usługa bankowości telefonicznej PKO Banku Polskiego.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank. Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce prywatności