Jak ustawić / zmienić metodę autoryzacji?

Uwaga! jeśli zmieniasz (a nie dopiero ustawiasz po raz pierwszy) narzędzie autoryzacji, potwierdź operację 2 razy - najpierw przy pomocy aktualnego narzędzia autoryzacyjnego, potem przy pomocy narzędzia autoryzującego, które chcesz aktywować.

 

Serwis internetowy iPKO

Aplikacja mobilna IKO

Serwis telefoniczny 
(konsultant)

Automatyczny serwis telefoniczny

Placówka PKO Banku Polskiego

Aktywacja narzędzia autoryzacyjnego

-

-

tak

tak
(tylko karta kodów)

tak

Zmiana narzędzia autoryzacyjnego

tak

tak

tak

-

tak

Blokowanie narzędzi autoryzacji

tak

-

tak

-

tak 

Odblokowanie zablokowanego narzędzia autoryzacji

-

-

tak

-

tak

Zamówienie nowej karty kodów

tak

-

tak

-

tak

 

Instrukcja zmiany w aplikacji IKO

Instrukcja zmiany online

Instrukcja zmiany przez telefon

Metody autoryzacji

Mobilna autoryzacja w aplikacji IKO

Kody SMS

Karta kodów

Pytania i odpowiedzi

Czy mogę korzystać z kilku narzędzi autoryzacji na raz?

Jak często mogę zmieniać sposób autoryzacji operacji? Ile to kosztuje?

Czy jakaś dyspozycja wymaga kilkukrotnej autoryzacji?

Czy mogę zablokować dostęp do mojego konta przez internet lub telefon?

Mam konto firmowe w PKO Banku Polskim. W aplikacji IKO widzę tylko część swoich usług i produktów. Czy mogę używać mobilnej autoryzacji do potwierdzania operacji do produktów/usług, których nie widzę w aplikacji IKO?

W aplikacji IKO widzę tylko część swoich usług i produktów. Czy mogę używać mobilnej autoryzacji do potwierdzania operacji do produktów/usług, których nie widzę w aplikacji IKO?

Czy mogę używać mobilnej autoryzacji zagranicą?

Na jakim telefonie mogę aktywować mobilną autoryzację?

Czy jeśli mam aktywne IKO na kilku urządzeniach, na każdej z nich działa mobilna autoryzacja?

Czy pracownik serwisu telefonicznego może poprosić mnie o potwierdzenie jakiejś operacji moim narzędziem autoryzacji?

 

Dbaj o bezpieczeństwo podczas potwierdzania operacji

Nie potwierdzaj nieznanych lub podejrzanych operacji

Narzędzia autoryzacyjne służą wyłącznie do potwierdzania operacji zleconych przez Ciebie w PKO Banku Polskim (np. zlecenie przelewu, założenie lokaty, spłata kredytu, zmiana danych korespondencyjnych, tworzenie nowych płatności lub zleceń stałych, płatności za zakupy w internecie, itp.). Jeżeli ktoś poprosi Cię o podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego, mimo że żadna dyspozycja nie był przez Ciebie zlecana, nie wprowadzaj żądanych danych i niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem.

Chroń narzędzia autoryzacji

  • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim poufnych danych: identyfikatora, haseł dostępu, narzędzi autoryzacyjnych. Nie podawaj tych danych na stronach nieszyfrowanych oraz innych niż strony Banku. 
  • Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacyjnych w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć.
  • Nie używaj narzędzia autoryzacyjnego do potwierdzania tej samej operacji kilka razy.
  • Nie używaj narzędzia autoryzacyjnego do uwierzytelnienia, identyfikacji, potwierdzenia adresu IP Twojego komputera czy zatwierdzenia rzekomej zmiany formatu numeru rachunku.

Dodatkowe zabezpieczenia Twojego logowania

Sprawdź sytuacje, w których bank może poprosić Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji:

Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, skontaktuj się telefonicznie z nami pod numerem 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**

 

*Brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju; w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora.
**Numer kontaktowy dla połączeń z telefonów komórkowych i zagranicy - opłata zgodna z taryfą operatora.
Serwis telefoniczny iPKO to usługa bankowości telefonicznej PKO Banku Polskiego.

 

Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.