W Liście zleceń, w serwisie iPKO znajduje się status zgłoszenia. Tam też będzie dostępny dokument potwierdzający udzielenie (odwołanie) pełnomocnictwa.
Formularz nadania uprawnień wypełnisz u doradcy - wskażesz w nim konta oraz poziomy dostępu dla pełnomocnika.
Pełnomocnik musi mieć nadany numer klienta i aktywować swoje dostępy do bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Dlatego również jego wizyta w placówce będzie potrzebna. Twój pełnomocnik może jednak dopełnić formalności także w późniejszym czasie, po złożeniu przez Ciebie formularza nadania uprawnień.
Żeby otworzyć konto na selfie, wystarczy:
Pełnomocnictwa udzielasz do konkretnego konta.
Pełnomocnikiem w PKO Banku Polskim może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
Pełnomocnik nie musi być spokrewniony z posiadaczem konta - ważne, aby była to osoba znana posiadaczowi i zaufana.
Zakres dyspozycji, które może realizować pełnomocnik, zależy od poziomu dostępu – rodzaju pełnomocnictwa. Posiadacz konta może nadać pełnomocnikowi 3 różne poziomy dostępu do konta przez kanały:
Posiadacz konta może złożyć dyspozycję ustanowienia pełnomocnictwa m.in.:
W przypadku kont wspólnych dyspozycję udzielenia pełnomocnictwa podpisują obaj współposiadacze rachunku w serwisie iPKO albo w oddziale.
Do każdego konta może być ustanowionych maksymalnie 2 pełnomocników, bez względu na rodzaj pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo może obejmować czas nieokreślony albo wskazany we wniosku. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci posiadacza konta i od tego momentu pełnomocnik nie jest uprawniony do dysponowania kontem.
Co różni pełnomocnictwo od współposiadania?
Współposiadacz | Pełnomocnik |
Ma takie same prawa i obowiązki, jak posiadacz konta oraz w pełnym zakresie decyduje o koncie: może wykonywać wszystkie czynności samodzielnie (z wyjątkiem tych, które wymagają zgody drugiego współposiadacza)
| Nie jest posiadaczem konta ani właścicielem zgromadzonym na nich pieniędzy. Może dysponować pieniędzmi w zakresie określonym w pełnomocnictwie przez posiadacza konta.
|
W przypadku śmierci jednego ze współposiadaczy, prawa drugiego współposiadacza konta nie wygasają, jest on dalej posiadaczem konta i ma do niego dostęp
| W przypadku śmierci posiadacza konta, pełnomocnictwo wygasa, a pełnomocnik nie jest uprawniony do dokonywania czynności na koncie
|
Współposiadacze konta odpowiada za zadłużenie wynikające z umowy
| Pełnomocnik nie odpowiada za zadłużenie wynikające z umowy
|
Każde ustanowienie i odwołanie pełnomocnika do konta jest płatne, zgodnie z cennikiem. Obecnie opłata wynosi 10 zł – za każdą czynności zleconą w serwisie internetowym iPKO i 25 zł – w placówce banku.
Wystarczy złożyć odpowiednią dyspozycję w serwisie internetowym iPKO lub w oddziale banku. W przypadku kont wspólnych wystarczy, że zrobi to jeden ze współposiadaczy. Odwołanie pełnomocnictwa nie wymaga zgody ani obecności pełnomocnika.
Tak, każdy pełnomocnik może otrzymać specjalną kartę do konta właściciela (tzw. karta dla użytkownika).
Jak posiadacz konta może zamówić kartę dla pełnomocnika?
Kartę dostaniesz pocztą na adres, wskazany do korespondencji. Przekaż ją pełnomocnikowi.
Pamiętaj, że to Ty zarządzasz kartą pełnomocnika – ustalasz limity wypłat gotówki, płatności w sklepach lub w intrenecie. Możesz ją zablokować w dowolnym momencie np. w iPKO, IKO, oddziale lub na infolinii. Bez Twojej zgody pełnomocnik nie może sam zarządzać kartą - może nią tylko płacić i wypłacać w określonym przez Ciebie zakresie.
Jak może zyskać senior, gdy wyda kartę pełnomocnikowi?
Pełnomocnik może w imieniu seniora m.in.:
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie