Wypełnianie stosów papierowych dokumentów i czekanie w kolejce do urzędu to już przeszłość. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług internetowych uruchomionych przez administrację państwową, przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić wiele czasu i nerwów. Zobacz, ile spraw możesz już załatwić przez internet. 

Administracja rządowa udostępnia kilka platform, które umożliwiają składanie wniosków, pism i dokumentów. Są to już setki e-usług i dziesiątki e-deklaracji. Elementem łączącym niemal wszystkie z nich jest Profil Zaufany oraz niezbędny przy wysyłce wielu e-deklaracji podpis elektroniczny. To dzięki tym usługom przedsiębiorca może zdalnie potwierdzić swoją tożsamość przed urzędami. 

Profil Zaufany to bezpłatna usługa do uwierzytelniania tożsamości, którą należy odnawiać co 3 lata. Możesz go założyć bez wychodzenia z domu, jeśli tylko masz konto w PKO Banku Polskim. 

Podpis elektroniczny to usługa płatna, którą możesz kupić w firmach świadczących usługi certyfikacyjne, wpisanych do rejestru Ministerstwa Gospodarki. Podpis elektroniczny jest wymagany przy wysyłce przez internet niektórych dokumentów oraz e-deklaracji. 

ePUAP i Profil Zaufany, czyli złóż wniosek przez internet 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, czyli tzw. ePUAP to pierwszy portal, do którego przedsiębiorca powinien skierować swoje kroki, aby korzystać z e-administracji. Działa już od 2008 roku i służy do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej. Obecnie, w połączeniu z Profilem Zaufanym oferuje możliwość załatwienia przez internet kilkuset spraw, głównie poprzez wysyłkę wniosków i składanie dokumentów do różnych urzędów i organów administracji publicznej. 

Aby skorzystać z tej platformy, należy założyć w niej konto oraz potwierdzić za pomocą Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego. Podobnie trzeba będzie potwierdzać składane przez ePUAP dokumenty. 

ePUAP umożliwia przedsiębiorcom załatwienie ponad setki spraw przez internet - od wpisu do rejestrów przedsiębiorców, poprzez wnioskowanie o zezwolenia, koncesje, rozwijanie działalności, składanie wniosków o odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości podatkowych, aż po występowanie o dofinansowanie z Unii Europejskiej. 

System ePUAP można ponadto wykorzystać jako skrytkę elektroniczną do odbierania korespondencji z urzędów. 

Wszystkie usługi dostępne dla przedsiębiorców przez ePUAP zebraliśmy w poniższej tabeli. 

TABELA EPUAP

CEIDG, czyli zakładanie firmy online 

Jeśli jeszcze nie masz firmy, możesz ją także zarejestrować przez internet. Służy temu portal CEIDG. Dzięki niemu możesz uruchomić działalność gospodarczą online, wykorzystując Profil Zaufany lub anonimowo – co będzie wymagało od ciebie wizyty w urzędzie gminy, aby potwierdzić swoją tożsamość. Podczas rejestracji firmy uzyskasz numery REGON i NIP, dokonasz zgłoszenia do ZUS. 

Kiedy już założysz firmę poprzez CEIDG, będziesz mógł także (za pomocą wniosku CEIDG-1) zmieniać i aktualizować dane dotyczące twojego biznesu. Dotyczy to zarówno informowania o zmianie formy opodatkowania (w tym przypadku wcześniej należy złożyć stosowne oświadczenie na piśmie do naczelnika urzędu skarbowego), wpisywania pełnomocników, rozszerzania zakresu prowadzenia działalności, zawieszania, wznawiania a nawet likwidowania działalności gospodarczej. Możesz również szukać w bazie CEIDG innych przedsiębiorców. Warto pamiętać, że wspomniany wniosek CEIDG-1 jest automatycznie przesyłany do ZUS oraz GUS. 

Dzięki portalowi możesz także uzyskać zaświadczenie o wpisie do CEIDG. W Polsce zgodnie z prawem wystarczy ci wydruk tego zaświadczenia, ale w obrocie zagranicznym dokument ten może wymagać klauzuli apostille. To potwierdzenie autentyczności podpisu, charakteru w jakim działa osoba sygnująca dokument, tożsamości pieczęci lub stempla, którym opatrzony jest dokument. By uzyskać klauzulę apostille do potwierdzonego wydruku z CEIDG, powinieneś postępować zgodnie z procedurą Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Wiąże się to z dostarczeniem wniosku osobiście, przez osobę trzecią lub korespondencyjnie. 

Przez internet można już także zarejestrować spółkę z o.o. oraz spółkę osobową (komandytową lub jawną). W tym celu powinieneś wejść na stronę Krajowego Rejestru Sądowego i skorzystać z możliwości rejestracji spółki z o.o. z wykorzystaniem wzorca umowy. Pamiętaj, że takim przypadku na pokrycie kapitału zakładowego wnosi się wyłącznie wkłady pieniężne. Jeśli wkładem jest niepieniężny aport, to pozostaje tylko droga tradycyjna, czyli podpisanie aktu notarialnego. 

Zakładając firmę będziesz musiał podać wiele różnych danych, jak np. kody PKD czy wybrać formę opodatkowania. Stosowne informacje, które pomogą ci w tym zadaniu znajdziesz w serwisie biznes.gov.pl, gdzie zgromadzona jest baza kodów PKD oraz poradnik na temat form opodatkowania podatkiem PIT. 

E-DEKLARACJE, czyli składanie deklaracji podatkowych przez internet 

Przedsiębiorca ma obowiązek składania do administracji państwowej wielu różnych dokumentów, w tym deklaracji podatkowych. Można to także zrobić przez internet za pomocą formularzy elektronicznych na platformie Ministerstwa Finansów. 

Jak czytamy na wspomnianej stronie: informacje podatkowe przesłane drogą elektroniczną nie mogą być podpisane Profilem Zaufanym i nie mogą być przesyłane za pośrednictwem platformy ePUAP. Zazwyczaj złożenie deklaracji nie wymaga także podpisu elektronicznego. Jak zatem w takiej sytuacji potwierdzić tożsamość nadawcy dokumentu? Otóż składając formularz PIT, czy VAT należy podać dane identyfikacyjne oraz np. kwotę przychodu wpisaną w poprzednim zeznaniu. 

Wszystkie formularze e-deklaracji dostępne online dla przedsiębiorców przez zebraliśmy w poniższej tabeli. 

TABELA E-DEKLARACJE

PUE, czyli ZUS przez internet 

PUE, to skrót od Platformy Usług Elektronicznych. Za jej pomocą możliwe jest sprawdzenie, czy jest się ubezpieczonym. Możliwe jest także składanie wniosków i deklaracji do ZUS, a także dostęp do bieżących informacji na temat ubezpieczenia, zgłoszonych danych i jak zgromadzonych środków. Aby skorzystać z PUE należy zarejestrować się w kolejnym portalu i potwierdzić swoją tożsamość. Najszybciej i bez wizyty w urzędzie można dokonać weryfikacji za pomocą Profilu Zaufanego, który można założyć poprzez serwis internetowy PKO Banku Polskiego. 

Poprzez PUE możesz:

  • Składać deklaracje rozliczeniowe, np. ZUS ZUA / ZZA, ZUS DRA,
  • Dokonywać zgłoszeń do ubezpieczeń,
  • Występować o zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek,
  • Składać wnioski, np. rozłożenie składek na raty lub odroczenie płatności,
  • Sprawdzać stan swojego indywidualnego konta w ZUS,
  • Sprawdzać czy nie zalegasz ze składkami, albo czy nie masz nadpłaty,
  • Sprawdzać i modyfikować własne dane,
  • Rezerwować wizyty w jednostce ZUS. 

TABELA PUE

eKatalogi UZP– zdobądź klientów w administracji publicznej 

Zamówienia z administracji publicznej to łakomy kąsek dla wielu przedsiębiorców - rynek zamówień publicznych szacowany jest na kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie. Dostęp do rynku zamówień publicznych jest znacznie łatwiejszy dzięki Elektronicznej Platformie Katalogów Produktów, czyli tzw. eKatalogom. Jest to bezpłatna platforma zakupowa, udostępniona przez Urząd Zamówień Publicznych, której celem jest połączenie przedsiębiorców, którzy mogą oferować na niej swoje produkty bądź usługi, z jednostkami administracji publicznej, która jest stroną kupującą. Pojedyncze zamówienia publiczne mogą być realizowane do kwoty 418 000 euro w przypadku zamawiających sektorowych oraz 30 000 euro w odniesieniu do pozostałych zamawiających. 

Na platformie jest obecnie zarejestrowanych ponad 350 jednostek administracji publicznej. Produkty mogą być oferowane w 55 kategoriach - od mebli, poprzez materiały biurowe, artykuły elektroniczne, po usługi szkoleniowe. Korzystanie z platformy jest całkowicie bezpłatne, także w przypadku finalizacji transakcji.

e-Sąd, czyli jak szybko dochodzić roszczeń online 

Zmorą większości przedsiębiorców są nieopłacone w terminie faktury. Jednak rejestrując się na stronie e-Sądu i korzystając z usług tej instytucji będziesz mieć jako przedsiębiorca możliwość szybszego odzyskania swoich należności, które nie mają więcej niż trzy lata. Co istotne koszty załatwiania takich spraw przez e-Sąd są niższe niż w przypadku tradycyjnego postępowania, krótszy jest także czas rozpatrywania. 

Rejestracja na stronie e-Sądu i uzyskanie certyfikatu pozwoli przedsiębiorcy na składanie pozwów w drodze postępowania elektronicznego. Takie postępowanie opiera się na oświadczeniu podmiotu składającego pozew. E-sąd wydaje następnie nakaz zapłaty i przesyła go do dłużnika. Ten ma 14 dni od doręczenia, aby się odwołać. Jeśli e-Sąd tego nie zrobi nakaz zapłaty się uprawomocnia. 

Podsumowując, liczba usług, dzięki którym przedsiębiorcy mogą załatwić swoje sprawy urzędowe przez internet rośnie z roku na rok. Nie wszystkie lokalne urzędy nadążają za wdrażaniem tych ułatwień. Nie od razu jednak Rzym zbudowano, a przyspieszenie w e-administracji jest na szczęście widoczne jak na dłoni. Warto z e-usług korzystać i kibicować jak najszybszym i udanym implementacjom.

Krzysztof Gontarek
Dziennik Internautów

Drukuj

Zamów kontakt

Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą

  • W celu odpowiedzi na moje zgłoszenie wyrażam zgodę na otrzymanie od PKO Banku Polskiego SA informacji o charakterze marketingowym (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących.
  • Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Zapoznaj się z pełną informacją.

    WAŻNE INFORMACJE

    W dowolnym momencie można wycofać wszystkie lub wybrane zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

    Niezaznaczenie żadnej ze zgód nie jest równoznaczne ze złożeniem sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych. Z tego względu PKO Bank Polski S.A. (Bank) będzie miał możliwości przesyłania listownie informacji marketingowych na temat swoich produktów i usług.

    W każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych np. listownie na adres Banku, składając oświadczenie w placówkach, w bankowości elektronicznej lub dzwoniąc na infolinię PKO Banku Polskiego S.A.

    Po złożeniu sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych Bank nie będzie przetwarzał danych osobowych w celach marketingowych i nie będzie przesyłał ofert oraz informacji marketingowych (w tym podmiotów współpracujących) w żadnej formie.

  • Administratorem danych osobowych jest PKO Bank Polski S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „Rozporządzeniem”, informujemy, że:

    1. Administrator danych

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000026438, NIP: 525-000-77-38, REGON: 016298263, kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł, infolinia: 800 302 302, zwana dalej „Bankiem”.

    2. Inspektor Ochrony Danych

    W Banku powołany został Inspektor Ochrony Danych. Adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, adres e-mail: iod at pkobp.pl. Dane dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    3. Kategorie danych osobowych -informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą

    Bank przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane kontaktowe.

    4. Cel przetwarzania danych i podstawy prawne

    Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Bank w następujących celach:
    1) przedstawienia ofert lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub lit. f Rozporządzenia,
    2) zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
    3) realizacji zawartej umowy, lub w celu świadczenia usług przez Bank, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
    4) dokonania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
    5) zarządzania przez Bank ryzykiem, w tym oceny zdolności i wiarygodności kredytowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b–c Rozporządzenia,
    6) rozpatrzenia reklamacji, wniosków oraz odwołań, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c i lit. f Rozporządzenia,
    7) realizacji przez Bank czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e Rozporządzenia,
    8) realizacji uprawnień wynikających z przedstawicielstwa (w tym pełnomocnictwa), poręczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b-c Rozporządzenia,
    9) marketingu, w tym promocji produktów oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank lub spółki z Grupy Kapitałowej Banku lub podmioty współpracujące z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
    10) ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
    11) wykrycia i ograniczenia nadużyć finansowych związanych z działalnością Banku, jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.

    Dane dotyczące Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    5. Udostępnienie danych osobowych

    Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez Bank :

    1) podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. art. 104 ust. 2 i art. 105 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe,
    2) podmiotom, którym Bank powierzył wykonywanie czynności bankowych lub czynności związanych z działalnością bankową na rzecz Banku,
    3) instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy Prawo bankowe,
    4) organom i podmiotom uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie art. 149 lub 150 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi lub innych przepisów prawa, dotyczących obrotu instrumentami finansowymi (w zakresie usług powierniczych świadczonych przez Bank na podstawie art. 119 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, lub usług wykonywanych przez Bank na podstawie art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi),
    5) biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na podstawie przepisów tej ustawy,
    6) podmiotom z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotom współpracującym z Bankiem, w związku z produktami i usługami oferowanymi przez te podmioty. Lista tych podmiotach dostępna jest na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    6. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego

    Pani/Pana dane mogą być przekazane administracji rządowej Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem SWIFT.

    7. Okres przechowywania danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

    1) ważności oferty lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem,
    2) obowiązywania umowy zawartej z Bankiem, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
    3) niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
    4) stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w części trzeciej Rozporządzenia nr 575/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012,
    5) obowiązywania udzielonego Pani/Panu pełnomocnictwa, a po jego wygaśnięciu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    Informacje dotyczące okresów przechowywania danych są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    8. Przysługujące prawa

    W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:

    1) prawo dostępu do danych osobowych,
    2) prawo do sprostowania danych osobowych,
    3) prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
    4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    5) prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
    6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
    7) prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Bank będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    8) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.

    9. Źródło pochodzenia danych - informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą

    Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić od przedstawiciela ustawowego, mocodawcy w przypadku udzielonego pełnomocnictwa, przedsiębiorcy, w stosunku do którego pozostaje Pani/Pan beneficjentem rzeczywistym, pracodawcy, strony umowy zawartej z Bankiem oraz ze źródeł powszechnie dostępnych, w szczególności z baz i rejestrów: PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych, Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), REGON.

    10. Wymóg podania danych

    Podanie Pani/Pana danych osobowych jest konieczne w celu określonym w pkt 4 powyżej, dla:

    1) rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem,
    2) zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem,
    3) świadczenia usług przez Bank, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak świadczenia usług przez Bank,
    4) rozpatrzenia reklamacji lub skargi a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji lub skargi,
    5) otrzymywania ofert lub marketingu produktów oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania tych ofert lub marketingu produktów lub usług.

    11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane, w celu oceny zdolności kredytowej oraz w celach marketingowych, konsekwencją czego będzie możliwość zastosowania wobec Pani/Pana uproszczonej ścieżki obsługi oraz przedstawienia zindywidualizowanej oferty produktów i usług oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem.

    Informacje dotyczące zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.