Potrzebujesz dokumentu poświadczającego, że jesteś przedsiębiorcą? Chcesz sprawdzić czy potencjalny partner lub kontrahent faktycznie prowadzi firmę? Odpowiedzią na twoje potrzeby jest system internetowy CEIDG, skąd możesz za darmo pobrać dokument potwierdzający wpis do rejestru przedsiębiorców. Podpowiadamy krok po kroku, jak uzyskać zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 

Jak informuje na swoich stronach Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej wydruk z CEIDG jest zgodny z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. Oznacza to, że pobrany z internetu i wydrukowany dokument ma w Polsce moc zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP. Wydruk z internetu powinien być zatem uznawany we wszystkich urzędach, a także bankach jako dowód prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli na jakimś formularzu zostaniesz poproszony o wprowadzenie numeru dokumentu potwierdzającego wpis do CEIDG to podaj numer NIP. 

Jeśli działasz zagranicą i będziesz potrzebował zaświadczenia o wpisie do CEIDG, to powinieneś zdobyć dodatkowy dokument zwany klauzulą apostille. Poświadcza ona autentyczność podpisu na dokumencie, charakter w jakim działa osoba sygnująca dokument oraz tożsamość pieczęci lub stempla, którym opatrzony jest dokument. 

Klauzulę apostille do zaświadczenia o wpisie do CEIDG wydaje Minister Spraw Zagranicznych i jest to czynność odpłatna - koszt to 60 zł za każdy poświadczany dokument. Jeśli zgłosisz się osobiście do Działu Legalizacji MSZ, to klauzula zostanie wydana w tym samym dniu. W przypadku zgłoszenia korespondencyjnego może to potrwać od 2 do 3 tygodni. 

Każdy może sprawdzić, czy dana firma figuruje w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W tym celu nie trzeba się logować do systemu, wystarczy tylko skorzystać z wyszukiwarki na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Co więcej, każdy może z tej strony także wydrukować zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dowolnej firmy. Zaświadczenie to jednak nie będzie zawierało danych niejawnych, czyli wrażliwych danych przedsiębiorcy, takich jak data urodzenia, czy numer PESEL. 

Korzystanie z wyszukiwarki przedsiębiorców 

Aby znaleźć dowolnego przedsiębiorcę i pobrać wpis do CEIDG jego działalności wejdź na stronę Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i kliknij Baza przedsiębiorców w górnym menu: 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Na stronie wyszukiwarki CEIDG możesz odszukać przedsiębiorcę wpisując np. jego numer NIP, REGON, imię i nazwisko, czy adres. Nie musisz podawać wszystkich danych, wystarczy tylko jedna z nich. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Następnie na dole strony należy wprowadzić 3-znakowy kod znajdujący się w 3 oddzielnych polach. Najpierw wpisz kod w pierwszy aktywnym polu. Jeśli wprowadzisz poprawny kod, aktywizuje to kolejne pole. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Po wprowadzeniu poprawnych kodów kliknij Szukaj. Jeśli podałeś poprawne dane przedsiębiorcy, to nazwa szukanej firmy pojawi się na liście lub od razu wyświetlą się dane konkretnego przedsiębiorcy. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Klikając w ikonę lupy (1) możesz wyświetlić wpis przedsiębiorcy do CEIDG, zawierający szczegółowe dane firmy, ale bez danych niejawnych. Klikając w ikonkę drukarki (2) możesz pobrać plik. Aby wyświetlić historię zmian we wpisie należy wybrać przycisk Historia wpisu (3). 

Jeśli chcesz pobrać zaświadczenie ze swoimi danymi niejawnymi, powinieneś zalogować się do systemu CEIDG i dopiero wtedy pobrać zaświadczenie. Wydruk z danymi niejawnymi mogą pobrać tylko ci przedsiębiorcy, których te dane dotyczą lub ich pełnomocnicy. 

Pobranie zaświadczenia z danymi niejawnymi - krok po kroku 

Wejdź na stronę Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i zaloguj się do systemu za pomocą Profilu Zaufanego. W tym celu na stronie głównej kliknij Zaloguj

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Zostaniejsz przeniesiony na stronę Logowanie, na której należy wybrać Profil Zaufany

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG 

Teraz pojawi się strona Profilu Zaufanego, gdzie należy dokonać logowania za pomocą hasła lub przez bankowość elektroniczną PKO Bank Polski lub Inteligo. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG 

Po zalogowaniu do Profilu Zaufanego otwiera się strona o nazwie PODPISYWANIE DOKUMENTU, zawierająca dane osoby posługującej się Profilem. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

W sekcji Informacje dodatkowe opisane jest czemu w danej chwili ma służyć wykorzystanie Profilu Zaufanego - w tym przypadku jest to udzielenie dostępu do systemu CEIDG

Kliknij przycisk Podpisz profilem zaufanym. Ponieważ do podpisywania dokumentów Profilem Zaufanym niezbędna jest twoja autoryzacja, to po kliknięciu powyższego przycisku system otworzy okienko zależnie od wybranego wcześniej sposobu autoryzacji – poprzez hasło lub PKO Bank Polski. 

Opcja 1: Autoryzacja przez bankowość elektroniczną PKO Banku Polskiego 

Jeśli wybrałeś autoryzację poprzez bank PKO to pojawi się okienko o nazwie Autoryzacja podpisania dokumentu profilem zaufanym, w którym znajduje się informacja o uwierzytelnieniu w zewnętrznym dostawcy tożsamości. W tym przypadku jest to PKO Bank Polski. Kliknij Autoryzuj i podpisz dokument

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG 

W kolejnym kroku wybierz opcję logowania za pomocą banku. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Spowoduje to przekierowanie do serwisu iPKO. Na tej stronie zostaniesz poproszony o podanie numeru klienta lub loginu. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

W kolejnym kroku zobaczysz stronę z obrazkiem weryfikującym bezpieczeństwo (takim, który jako klient banku wcześniej przypisałeś do swojego procesu logowania) oraz poprosi o podanie hasła. Pamiętaj, że poprawne logowanie nastąpi wtedy, kiedy login, obrazek i hasło będą się zgadzały z tymi, które wcześniej ustawiłeś w banku.

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Po zalogowaniu się na konto iPKO pojawi się okienko o nazwie Autoryzacja dyspozycji z użyciem Profilu Zaufanego. Wprowadź otrzymany kod SMS w odpowiednie pole, usytuowane w prawym dolnym rogu okienka, a następnie potwierdź operację klikając Wykonaj

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

W tym momencie system przeniesie cię z powrotem do strony PANEL PRZEDSIĘBIORCY

Opcja 2: Autoryzacja poprzez hasło do Profilu Zaufanego 

Jeśli wybrałeś autoryzację za pomocą hasła to system otworzy okienko do wprowadzenia kodu autoryzacyjnego. 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Wprowadzenie poprawnego kodu przeniesie cię do systemu CEIDG do strony PANEL PRZEDSIĘBIORCY

Z jej poziomu kliknij w centralnej części strony przycisk Pobierz zaświadczenie

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Uruchomi to okienko z opcją wyboru rodzaju wydruku:

  • bez danych niejawnych
  • z danymi niejawnymi 

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Zaznacz potrzebną ci opcję i kliknij OK

Pojawi się okienko z informacją o generowaniu pliku, który zostanie stworzony niemal natychmiast. Teraz wystarczy kliknąć w tym okienku strzałeczkę nad opisem Pobierz plik

Zaświadczenie o wpisie do CEIDG

Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG w formacie PDF zostanie zapisane na dysku twojego komputera.

Krzysztof Gontarek
Dziennik Internautów

Drukuj

Zamów kontakt

Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą

  • W celu odpowiedzi na moje zgłoszenie wyrażam zgodę na otrzymanie od PKO Banku Polskiego SA informacji o charakterze marketingowym (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących.
  • Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Zapoznaj się z pełną informacją.

    WAŻNE INFORMACJE

    W dowolnym momencie można wycofać wszystkie lub wybrane zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

    Niezaznaczenie żadnej ze zgód nie jest równoznaczne ze złożeniem sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych. Z tego względu PKO Bank Polski S.A. (Bank) będzie miał możliwości przesyłania listownie informacji marketingowych na temat swoich produktów i usług.

    W każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych np. listownie na adres Banku, składając oświadczenie w placówkach, w bankowości elektronicznej lub dzwoniąc na infolinię PKO Banku Polskiego S.A.

    Po złożeniu sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych Bank nie będzie przetwarzał danych osobowych w celach marketingowych i nie będzie przesyłał ofert oraz informacji marketingowych (w tym podmiotów współpracujących) w żadnej formie.

  • Administratorem danych osobowych jest PKO Bank Polski S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „Rozporządzeniem”, informujemy, że:

    1. Administrator danych

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000026438, NIP: 525-000-77-38, REGON: 016298263, kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł, infolinia: 800 302 302, zwana dalej „Bankiem”.

    2. Inspektor Ochrony Danych

    W Banku powołany został Inspektor Ochrony Danych. Adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, adres e-mail: iod at pkobp.pl. Dane dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    3. Kategorie danych osobowych -informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą

    Bank przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane kontaktowe.

    4. Cel przetwarzania danych i podstawy prawne

    Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Bank w następujących celach:
    1) przedstawienia ofert lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub lit. f Rozporządzenia,
    2) zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
    3) realizacji zawartej umowy, lub w celu świadczenia usług przez Bank, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
    4) dokonania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
    5) zarządzania przez Bank ryzykiem, w tym oceny zdolności i wiarygodności kredytowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b–c Rozporządzenia,
    6) rozpatrzenia reklamacji, wniosków oraz odwołań, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c i lit. f Rozporządzenia,
    7) realizacji przez Bank czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e Rozporządzenia,
    8) realizacji uprawnień wynikających z przedstawicielstwa (w tym pełnomocnictwa), poręczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b-c Rozporządzenia,
    9) marketingu, w tym promocji produktów oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank lub spółki z Grupy Kapitałowej Banku lub podmioty współpracujące z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
    10) ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
    11) wykrycia i ograniczenia nadużyć finansowych związanych z działalnością Banku, jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.

    Dane dotyczące Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    5. Udostępnienie danych osobowych

    Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez Bank :

    1) podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. art. 104 ust. 2 i art. 105 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe,
    2) podmiotom, którym Bank powierzył wykonywanie czynności bankowych lub czynności związanych z działalnością bankową na rzecz Banku,
    3) instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy Prawo bankowe,
    4) organom i podmiotom uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie art. 149 lub 150 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi lub innych przepisów prawa, dotyczących obrotu instrumentami finansowymi (w zakresie usług powierniczych świadczonych przez Bank na podstawie art. 119 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, lub usług wykonywanych przez Bank na podstawie art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi),
    5) biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na podstawie przepisów tej ustawy,
    6) podmiotom z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotom współpracującym z Bankiem, w związku z produktami i usługami oferowanymi przez te podmioty. Lista tych podmiotach dostępna jest na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    6. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego

    Pani/Pana dane mogą być przekazane administracji rządowej Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem SWIFT.

    7. Okres przechowywania danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

    1) ważności oferty lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem,
    2) obowiązywania umowy zawartej z Bankiem, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
    3) niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
    4) stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w części trzeciej Rozporządzenia nr 575/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012,
    5) obowiązywania udzielonego Pani/Panu pełnomocnictwa, a po jego wygaśnięciu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    Informacje dotyczące okresów przechowywania danych są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.

    8. Przysługujące prawa

    W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:

    1) prawo dostępu do danych osobowych,
    2) prawo do sprostowania danych osobowych,
    3) prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
    4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    5) prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
    6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
    7) prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Bank będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    8) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.

    9. Źródło pochodzenia danych - informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą

    Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić od przedstawiciela ustawowego, mocodawcy w przypadku udzielonego pełnomocnictwa, przedsiębiorcy, w stosunku do którego pozostaje Pani/Pan beneficjentem rzeczywistym, pracodawcy, strony umowy zawartej z Bankiem oraz ze źródeł powszechnie dostępnych, w szczególności z baz i rejestrów: PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych, Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), REGON.

    10. Wymóg podania danych

    Podanie Pani/Pana danych osobowych jest konieczne w celu określonym w pkt 4 powyżej, dla:

    1) rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem,
    2) zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem,
    3) świadczenia usług przez Bank, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak świadczenia usług przez Bank,
    4) rozpatrzenia reklamacji lub skargi a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji lub skargi,
    5) otrzymywania ofert lub marketingu produktów oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania tych ofert lub marketingu produktów lub usług.

    11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane, w celu oceny zdolności kredytowej oraz w celach marketingowych, konsekwencją czego będzie możliwość zastosowania wobec Pani/Pana uproszczonej ścieżki obsługi oraz przedstawienia zindywidualizowanej oferty produktów i usług oferowanych przez Bank lub usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem.

    Informacje dotyczące zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.