weryfikacja pracownika banku

Sprawdź, czy nie rozmawiasz z oszustem!

Tożsamość naszego konsultanta możesz zweryfikować w aplikacji IKO

Jak to zrobić


 

WERYFIKACJA PRACOWNIKA BANKU

Jak to zrobić

1

Poproś o weryfikację
Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO

2

Zweryfikuj dane
Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z danymi pracownika. Poproś o imię, nazwisko, jego stanowisko i miejsce, z którego dzwoni.

3

Potwierdź w aplikacji
Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę

Co to jest spoofing?

To telefoniczne podszywanie się przestępców pod inne osoby, firmy lub instytucje – w tym banki.
Przez spoofing oszuści próbują wyłudzić Twoje dane, dzięki którym zyskają dostęp do Twojego konta w banku, tj.: login, hasło, kod SMS, numer PESEL lub seria i numer dowodu osobistego

Jak działają oszuści
  • Dzwonią z numeru, który wyświetla się jako prawidłowy numer banku i podszywają się pod pracownika
  • Żeby wyłudzić Twoje dane, oszuści mogą użyć różnych pretekstów, tj. awaria systemów, prowadzenie śledztwa przez policję lub zagrożenie utraty pieniędzy

Sprawdź, czy nie rozmawiasz z oszustem

Tego nie zrobi pracownik banku!

Rozłącz się jeśli ktoś poprosi Cię o:

  1. Zdalny dostęp do Twojego komputera lub zainstalowanie dodatkowej aplikacji. Dlaczego to ważne?
  2. Podanie pełnego numeru PESEL, lub numeru dowodu osobistego. Dlaczego to ważne
  3. Podanie danych logowania do bankowości elektronicznej lub kodów autoryzacji. Dlaczego to ważne
  4. Podanie pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC. Dlaczego to ważne
  5. Podanie kodów BLIK. Dlaczego to ważne
 

Aplikacja IKO

Dbamy o Twoją wygodę
i bezpieczeństwo

Mamy już 6,9 mln aktywnych aplikacji! Pobierz IKO i obsługuj bank w telefonie

Nie masz konta w PKO Banku Polskim? Pobierz aplikację IKO i otwórz konto na selfie w 15 minut! Dowiedź się więcej

Pobierz IKO z Google Play   Pobierz IKO w App Store   Pobierz IKO z AppGallery

Pracownik nie będzie wymagał zainstalowania dodatkowego oprogramowania


Pulpit zdalny i aplikacje typu AnyDesk lub TeamViewer pozwalają zdalnie obsługiwać komputer lub telefon innej osoby.

Jeśli udostępnisz zdalne połączenie, oszust może:

  • zyskać dostęp do Twojego konta bankowego i zrobić przelew lub wziąć pożyczkę
  • przejąć Twoje hasła, np. do poczty, sklepów internetowych lub chmury ze zdjęciami i plikami
  • przejąć Twoje dane osobowe, które są na dysku komputera lub w pamięci telefonu

Pamięta! Pracownik banku lub innej instytucji nie poprosi Cię:

  • o instalowanie dodatkowych aplikacji
  • zdalny dostęp do urządzenia

Konsultant telefonicznie nie poprosi Cię o podanie pełnego numeru PESEL, serii lub numeru dokumentu tożsamości


Przestępcy mogą próbować uzyskać Twoje pełne dane osobowe. To kradzież tożsamości, wykorzystywana do:

  • zaciągania kredytów i pożyczek
  • płacenia Twoją kartą
  • wyłudzania pieniędzy od Twoich znajomych
  • zawierania umów np. na internet lub telefon

Pamiętaj! Pracownik banku lub innej instytucji nie poprosi Cię o podanie jednocześnie:

  • pełnego numeru PESEL
  • serii i numeru dowodu osobistego

Pracownik nie poprosi Cię o podanie hasła do serwisu iPKO


Przestępcy mogą próbować zdobyć Twoje dane logowania do bankowości elektronicznej, które mogą wykorzystać do:

  • przelewania pieniędzy z Twojego konta
  • zaciągania kredytów lub pożyczek
  • przelewania pieniędzy z Twojego konta

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o hasło lub login do bankowości elektronicznej

 

 

Pracownik nie poprosi Cię o podanie numeru karty i kodu CVV/CVC


Przestępcy mogą nakłaniać Cię do podania pełnego numeru karty płatniczej, daty ważności i kodu CVV/CVC. Jeśli zdobędą te dane, mogą je wykorzystać do płacenia w internecie lub stacjonarnie.

Nigdy nie potwierdzaj transakcji kartą, jeśli w danej chwili jej nie robisz.

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o pełne dane karty.

 

Pracownik nie poprosi Cię o kod BLIK