Przejdź to głównej części strony

PKO Bank Polski ponownie z tytułem „Instytucji finansowej przyjaznej mediacji”

27.10.2025
  • Komisja Nadzoru Finansowego po raz kolejny wyróżniła PKO Bank Polski za konsekwentne promowanie mediacji w sektorze finansowym.
  • Bank od czterech lat skutecznie prowadzi program ugód dla kredytobiorców frankowych – był pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił klientom tego typu rozwiązanie.
  • Już ponad 57 tys. klientów banku zawarło ugody, co pozwoliło im uniknąć ryzyka walutowego i długotrwałych sporów sądowych.

     

    PKO Bank Polski został ponownie uhonorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego tytułem „Instytucja finansowa przyjazna mediacji”. Wyróżnienie potwierdza skuteczność działań banku w zakresie polubownego rozwiązywania sporów i wspierania klientów w bezpiecznym, szybkim dojściu do porozumienia.

    Program ugód PKO Banku Polskiego, uruchomiony w październiku 2021 roku, pozostaje największą i najbardziej kompleksową inicjatywą tego typu na rynku. Dzięki niemu kredytobiorcy frankowi mogą konwertować swoje zobowiązania na PLN, tak jakby od początku były to kredyty złotowe.

    Od początku naszym priorytetem były porozumienie i zaufanie. Cieszy nas, że program ugód, który startował jako pionierska inicjatywa, stał się dziś rynkowym standardem i realnym wsparciem dla tysięcy klientów. Tegoroczne wyróżnienie KNF potwierdza, że konsekwentnie realizujemy strategię opartą na dialogu i odpowiedzialności wobec naszych klientów - mówi Agnieszka Górska-Olejarz, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim. 

    Fot. KNF

    Ugoda pozwala w pełni wyeliminować ryzyko walutowe, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, szybciej niż w sądzie i z pewnym wynikiem. Łączna liczba ugód w PKO Banku Polskim zawartych do 30 czerwca 2025 r. przekroczyła 57 tys. Z grupy klientów, którzy kwalifikowali się do objęcia procesem mediacji, prawie 70 proc. skorzystało z tej możliwości.

***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. 
#nr 1 i kropka

Małgorzata Witkowska
prasa@pkobp.pl 

Kontakt dla mediów:

Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.

Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl