PKO Bank Polski ponownie z tytułem „Instytucji finansowej przyjaznej mediacji”
- Komisja Nadzoru Finansowego po raz kolejny wyróżniła PKO Bank Polski za konsekwentne promowanie mediacji w sektorze finansowym.
- Bank od czterech lat skutecznie prowadzi program ugód dla kredytobiorców frankowych – był pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił klientom tego typu rozwiązanie.
- Już ponad 57 tys. klientów banku zawarło ugody, co pozwoliło im uniknąć ryzyka walutowego i długotrwałych sporów sądowych.
PKO Bank Polski został ponownie uhonorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego tytułem „Instytucja finansowa przyjazna mediacji”. Wyróżnienie potwierdza skuteczność działań banku w zakresie polubownego rozwiązywania sporów i wspierania klientów w bezpiecznym, szybkim dojściu do porozumienia.
Program ugód PKO Banku Polskiego, uruchomiony w październiku 2021 roku, pozostaje największą i najbardziej kompleksową inicjatywą tego typu na rynku. Dzięki niemu kredytobiorcy frankowi mogą konwertować swoje zobowiązania na PLN, tak jakby od początku były to kredyty złotowe.
– Od początku naszym priorytetem były porozumienie i zaufanie. Cieszy nas, że program ugód, który startował jako pionierska inicjatywa, stał się dziś rynkowym standardem i realnym wsparciem dla tysięcy klientów. Tegoroczne wyróżnienie KNF potwierdza, że konsekwentnie realizujemy strategię opartą na dialogu i odpowiedzialności wobec naszych klientów - mówi Agnieszka Górska-Olejarz, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim.

Fot. KNF
Ugoda pozwala w pełni wyeliminować ryzyko walutowe, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, szybciej niż w sądzie i z pewnym wynikiem. Łączna liczba ugód w PKO Banku Polskim zawartych do 30 czerwca 2025 r. przekroczyła 57 tys. Z grupy klientów, którzy kwalifikowali się do objęcia procesem mediacji, prawie 70 proc. skorzystało z tej możliwości.
***
PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu.
#nr 1 i kropka
Małgorzata Witkowska
prasa@pkobp.pl
Kontakt dla mediów:
Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.
Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl
