Przejdź to głównej części strony

PKO Bank Polski znów najlepszy - wygrywa w dwóch kategoriach konkursu International Banker: „Zrównoważony Bank Roku w Polsce” i „Najlepsza Innowacja w Bankowości Detalicznej w Polsce”

27.11.2025

PKO Bank Polski został podwójnym laureatem prestiżowego konkursu International Banker Awards 2025, zdobywając nagrody w kategoriach: „Zrównoważony Bank Roku” oraz „Najlepsza Innowacja w Bankowości Detalicznej”. Jury podkreśliło wyjątkowe połączenie innowacji technologicznych, szerokiej transformacji cyfrowej oraz konsekwentnie realizowanej strategii ESG, która wpływa nie tylko na działalność banku, ale również na klientów i całą gospodarkę.

ESG – fundament strategii i odpowiedzialnego rozwoju

PKO Bank Polski został wyróżniony m.in. za aktywne wdrażanie rozwiązań wspierających transformację energetyczną i zrównoważone inwestycje, mierzalne cele redukcji emisji oraz edukację przedsiębiorców i społeczeństwa.

Oferta Banku obejmuje szeroki pakiet produktów ESG, m.in. Eko-Kredyt, finansowanie instalacji OZE, programy termomodernizacyjne, preferencje dla energooszczędnych nieruchomości, leasing pojazdów elektrycznych oraz instrumenty wspierające MŚP i prosumentów (np. w ramach BGK Biznesmax/Ekomax oraz InvestEU).

Szczególnym projektem docenionym przez kapitułę konkursową jest Energiatransformacji.pl – kompleksowa platforma łączącą wiedzę, profesjonalne narzędzia, wsparcie technologiczne i finansowe oraz inspirujące treści, które pomagają przedsiębiorcom skutecznie przeprowadzać proces zrównoważonego rozwoju i transformacji.

— Nagrody International Banker potwierdzają, że strategia PKO Banku Polskiego harmonijnie łączy innowacyjność z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną. Wprowadzamy technologie, które realnie ułatwiają życie klientom, jednocześnie wspierając transformację polskiej gospodarki w kierunku innowacyjności oraz poprawy efektywności energetycznej. Energiatransformacji.pl po siedmiu miesiącach funkcjonowania zanotowała dziesiątki tysięcy wyświetleń i ponad 81 tys. aktywnych użytkowników, oferując m.in. bogaty katalog materiałów edukacyjnych, kalkulatory śladu węglowego, bazę informacji o ryzykach fizycznych zmian klimatu, wyszukiwarkę dotacji oraz ścieżkę finansowania — powiedziała Ludmiła Falak-Cyniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorująca Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.

PKO Bank Polski realizuje ważne społecznie i ambitne cele klimatyczne zgodne z Porozumieniem Paryskim (Net Zero 2050). Jako jeden z pierwszych w Polsce zaprezentował plan transformacji, w którym skupia się na tak istotnych współcześnie sektorach jak mieszkalnictwo (hipoteki) i energetyka. W obu obszarach bank wyznaczył konkretne i mierzalne cele redukcji intensywności emisji do 2030 r. oraz przygotował działania obejmujące: modernizacje, preferencje dla efektywnych aktywów, OZE, wycofywanie ekspozycji węglowych.

Strategia łączy ambicje środowiskowe z troską o dostępność finansowania i sprawiedliwą transformację klientów. Bank dba o to, by zmiany były realne i korzystne dla wszystkich. Cały proces jest oparty na systemie raportowania zgodnym z ESRS i potwierdzony niezależną oceną.

Nagroda za innowacje technologiczne i rozwój bankowości cyfrowej

Drugą nagrodę bank otrzymał za imponujący rozwój usług cyfrowych, w tym aplikacji IKO. Użytkownicy zainstalowali na swoich urządzeniach blisko 9 mln aplikacji IKO, z których aktywnie korzystają. To już nie tylko narzędzie do realizacji przelewów – to nowoczesne centrum finansów oferujące największy na polskim rynku pakiet usług dodatkowych, sztuczną inteligencję wspierającą analizę wydatków i kontrolę finansów dzieci korzystających z konta w PKO Banku Polskim.

Bank jako pierwszy w Polsce wprowadził w pełni cyfrowy wniosek o kredyt hipoteczny dla wybranych klientów oraz stworzył autorską usługę „PKO Płacę Później”, zintegrowaną w 2025 roku z płatnościami BLIK. Funkcja umożliwia odroczenie płatności za zakupy.

Listopad przyniósł kolejny przełom – strategiczne partnerstwo z Allegro. Wspólnie zapowiedziano innowacyjną metodę płatności z cashbackiem oraz uproszczone finansowanie biznesu, oparte m.in. na obrotach, bez zbędnych formalności. To krok milowy w obszarze embedded finance w kierunku jeszcze większej wygody i dostępności usług dla klientów.

Dzięki integracji systemów banku i platformy zakupowej bank „wchodzi” tam, gdzie klient robi zakupy. Usługi takie jak Allegro Klik czy finansowanie dla sprzedających w ramach Allegro Kapitał sprawiają, że płatności i kredyty stają się częścią codziennego doświadczenia e-commerce — bez potrzeby wizyty w banku czy wypełniania skomplikowanych formalności.

PKO Bank Polski redefiniuje tradycyjną bankowość: bank działa w tle, zapewniając wygodę, szybkość i oszczędność. Spółki mają ambicję, by w ciągu 3 lat dotrzeć do ponad 2 mln klientów indywidualnych oraz zapewnić finansowanie w wysokości 1,5 mld zł dla 20 tys. przedsiębiorców.

 

***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12,4 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury, sportu i ważnych inicjatyw społecznych. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu.
#nr 1 i kropka

Kamil Piechowski
prasa@pkobp.pl 

Kontakt dla mediów:

Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.

Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl