Przejdź to głównej części strony

"Afterflood Tycoon" to nowa mapa PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite. Bank połączył rozrywkę z edukacją finansową i ekologiczną

28.08.2025
  • "Afterflood Tycoon" to druga edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite.
  • Gra ma charakter strategiczny z wątkiem ekologicznym – wymaga działania zespołowego  i zrównoważonego gospodarowania zasobami, gracze muszą osuszyć kontynent zalany przez powódź.
  • Sezon będzie trwał 4 miesiące. Mapa PKO Banku Polskiego jest na stronie https://pkobp.pl/o-mapie. Można też ją znaleźć bezpośrednio w Fortnite, wystarczy wpisać kod mapy: 7313-1881-8262.

Zrównoważone zarządzanie, efektywna współpraca oraz sprawny recykling zasobów i energii odnawialnej to znajdą gracze na nowej mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej i ekologicznej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Nowa gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite, zapewnia nie tylko rozrywkę, ale też edukuje, podobnie jak w pierwszym sezonie. Tym razem obok edukacji finansowej bank stawia też mocno na ekologię. Rozgrywka toczy się w świecie zalanym przez wodę po katastrofie naturalnej, a jego mieszkańcy walczą o to, by przywrócić stały ląd - wspólnie muszą zbudować Zielone Centrum Energii, które jest w stanie osuszyć kontynent.

W stworzonym świecie gracze (ludzie) żyją na wyspach, a resztki dawnej cywilizacji są widoczne w ruinach, zatopionych budynkach i porzuconych konstrukcjach. Gracze oczyszczają ocean ze śmieci, które przerabiają na surowce, które są następnie wykorzystane do budowy Zielonego Centrum Energii, baz graczy oraz ulepszania ich łodzi.

Odpowiedzialna edukacja najmłodszych to jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoi dziś sektor finansowy. Musimy mówić odpowiednim językiem, a tym językiem jest dziś gaming. Dzięki takim projektom jak ‘Afterflood Tycoon’ możemy edukować w zakresie finansów i ekologii w sposób angażujący, naturalny i atrakcyjny – podkreśla Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?

Grę PKO Banku Polskiego stworzono w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, że jest to strategiczna gra finansowa i ekologiczna w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy – rozgrywka opiera się na współpracy, zdobywaniu zasobów i odbudowie świata.

Gracz ukończy rozgrywkę, gdy stworzy Zielone Centrum Energii oraz zrealizuje wszystkie misje poboczne dostępne na mapie.

Bank nie sprzedaje w grze żadnych produktów finansowych. Elementy edukacji ekonomicznej w grze to np. rynek zero waste, czyli system popytu i podaży materiałów do recyklingu (nawiązujący swoim mechanizmem działania do uproszczonej giełdy) oraz praktyczny symulator obrazujący jak działają fundusze inwestycyjne. Centrum mapy, podobnie jak w pierwszym sezonie, jest PKO Rotunda, która jest też sercem odradzającego się świata – w niej zbiegają się wszystkie kluczowe funkcje związane z jego odbudową.

Dodatkowym urozmaiceniem jest możliwość rozegrania gry jedną z trzech różnych klas postaci - co zwiększa różnorodność i atrakcyjność rozgrywki.

Gdzie znaleźć grę?

Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie www.pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu kodu mapy: 7313-1881-8262. Grać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.

Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi m.in.: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly - agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.    

Konkurs dla graczy – główną nagrodą konsola do gry

We wrześniu gracze (i nie tylko gracze) będą mogli wziąć udział w konkursie. Zadanie konkursowe będzie  proste – trzeba stworzyć kreatywny projekt plakatu, a inspiracją dla niego powinna być mapa „Afterflood Tycoon” stworzona przez PKO Bank Polski w Fortnite.

10 najlepszych plakatów zostanie umieszczone w grze. Główną nagrodą będzie  konsola Sony PlayStation 5 Pro, będą też nagrody dodatkowe. Szczegóły konkursu, regulamin i formularz zgłoszeniowy będą dostępne również na stronie www.pkobp.pl/o-mapie.

Sukces pierwszej mapy PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite

Pierwsza edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite “Cash Empire Tycoon” z sukcesem dotarła do młodych - gracze spędzili łącznie na mapie niemal 350 tys. minut, a średni czas sesji wyniósł 26 minut.

***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letniątradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. 
#nr 1 i kropka

Piotr Wardziak
prasa@pkobp.pl 

Kontakt dla mediów:

Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.

Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl