Przejdź to głównej części strony

Nowe otwarcie komunikacji marketingowej PKO Banku Polskiego

09.06.2025
9 czerwca wystartowała kampania wizerunkowa PKO Banku Polskiego, która jest wprowadzeniem do nowej ofensywy reklamowej. Działania komunikacyjne kierujemy do szerokiej grupy odbiorców, ponieważ PKO Bank Polski jest uniwersalnym bankiem, z którego korzystają miliony klientów z różnorodnymi potrzebami. W pierwszym spocie reklamowym, którego akcja toczy się w PKO Rotundzie, główne role grają znane gwiazdy: Bogusław Linda i Sara James oraz Szymon Majewski. Koncepcja działań reklamowych koncentruje się na pytaniu „Czego Polacy chcą od banku?”.

– Wychodzimy odważnie z ofensywą reklamową w zupełnie nowej odsłonie. Pokażemy, że nie jesteśmy tylko legendą polskiej bankowości, ale przede wszystkim bankiem bliskim każdemu – niezależnie od wieku, potrzeb czy stylu życia. I to będziemy akcentować za pomocą najbliższych spotów – pomogą nam w tym znane twarze, humor i autentyczność. Działania marketingowe będą opierały się na spójnym przekazie wizualnym oraz stałej i silnej obecności mediowej w różnych kanałach 

– Marcin Szymkowiak, dyrektor Pionu Marketingu PKO Banku Polskiego.

Działania reklamowe obejmują telewizję, internet, radio i kina w całej Polsce. Kampania będzie realizowana we współpracy  z agencją kreatywną Havas Poland i domem mediowym Havas Media Poland.

Czego Polacy chcą od banku. Nowa kampania: blisko ludzi, z humorem i gwiazdami

Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James, w 45-sekundowym spocie reklamowym, próbują odpowiedzieć na pytanie, czego Polacy oczekują od banku? Odpowiedź jest prosta: każdy potrzebuje czegoś innego, bo potrzeby są różnorodne, jak sami klienci. To oni inspirują bank do tworzenia nowych rozwiązań, które są praktycznym wsparciem w codziennym życiu. Już ponad 12 mln osób jest klientami PKO Banku Polskiego.
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.

Aplikacja, serwis internetowy czy oddział

Systematycznie przybywa procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy – za pomocą aplikacji mobilnej IKO i serwisu transakcyjnego iPKO. Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce. Została aktywowana przez klientów już ponad 8,6 mln razy. Ma ponad 100 funkcji, które ułatwiają załatwianie codziennych spraw milionom użytkownikom w różnym wieku i zapewniają szybkie i wygodne zarządzanie finansami.
Z kolei osoby, które preferują bezpośredni kontakt z doradcą, mają do dyspozycji ponad 1 tys. oddziałów i agencji PKO Banku Polskiego w całej Polsce.
Mimo rosnącej popularności kanałów zdalnych, wciąż ponad połowa klientów oczekuje kontaktu z doradcą w oddziale przy bardziej skomplikowanych decyzjach finansowych, co pokazuje, że rola oddziałów jako centrum wsparcia i doradztwa jest nadal jest ważna.

Zmiana identyfikacji wizerunkowej PKO Banku Polskiego

9 czerwca bank zaprezentował również zmienioną identyfikację wizerunkową. Dotychczasowa identyfikacja powstała kilkanaście lat temu z uwzględnieniem tradycyjnych nośników komunikacji. Przez te lata zmienił się sposób przedstawiania treści - bank dostosowując się do tych trendów, odświeżył swoją identyfikację, w tym znak i czcionkę. W nowej odsłonie dają one lepszy efekt wizualny i czytelność, zwłaszcza w środowiskach cyfrowych. Zmiana nie jest rewolucją, tylko odświeżeniem, dlatego wprowadzana będzie stopniowo. W pierwszym etapie nowa szata wizualna zauważalna będzie w przekazie reklamowym.
Nad zmianą identyfikacji pracuje agencja  brandingowa:  4/4 BRANDDESIGN.

Platforma komunikacji wspiera realizację strategii

Nowa platforma komunikacji PKO Banku Polskiego ma być wsparciem w realizacji celów strategicznych banku. Jednym z jej filarów jest bycie numerem 1 dla codziennych potrzeb klientów, które zmieniają się dynamicznie.
***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. 
#nr 1 i kropka

 
Małgorzata Witkowska
Komunikacja oferty bankowości detalicznej
PKO Bank Polski
prasa@pkobp.pl

Kontakt dla mediów:

Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.

Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl