Przejdź to głównej części strony

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego

05.05.2025
Od 3 kwietnia br. w PKO Banku Polskim startuje nowa lokata systematycznego oszczędzania „Mój kapitał”. Można ją założyć na 5 lat. Oprocentowanie lokaty jest bezpośrednio powiązane ze stopą referencyjną NBP (stopa referencyjna NBP minus 0,5 punktu procentowego). Wysokość systematycznych wpłat można zmieniać w zależności od możliwości finansowych w danym miesiącu.
Limity na przelewy to powszechny w bankowości elektronicznej sposób zabezpieczania kont i oszczędności. Nowe rozwiązania w PKO Banku Polskim umożliwiają klientom bezpieczną i wygodną zmianę określonego przez bank limitu domyślnego na ustalony przez siebie - jeśli będą mieli taką potrzebę.
 
– Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które pomagają chronić naszych klientów i ich pieniądze przed oszustami. Limity dzienne na przelewy w iPKO są jednym z narzędzi utrudniających działanie przestępców, którzy wykorzystując nieuwagę czy łatwowierność użytkowników, chcą okraść ich konta. Zachęcamy do ustawiania limitu wypłat na poziomie, który faktycznie odpowiada rzeczywistym potrzebom danego klienta.

– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?

Do limitu dziennego w PKO Banku Polskim wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.
Natomiast nie wliczają się do niego m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu.
Limity przelewów w iPKO od 6 maja:
  • Domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych.  
  • Dla kont walutowych bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego.
  • Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej.
  • Klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).
  • Maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient korzystając z iPKO i wynosi:
- 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,
- 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,
- 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz bezpłatnej usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.
Klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego.
Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).

Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?

Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO. Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.
Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, że klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.
Po wskazaniu nowej wartości limitu bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa.
Klienci, którzy potrzebują wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego.
Szczegółowe informacje na temat nowego regulaminu klienci otrzymali w korespondencji z banku, są też na stronie www.pkobp.pl/klient-indywidualny/aplikacja-iko-ipko/limity oraz mogą je także uzyskać na bankowej infolinii 800 302 302.
***

PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100 letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu.  Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. Kapitalizacja giełdowa PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 74,7 mld zł. 
#nr 1 i kropka

 
Piotr Wardziak
Komunikacja oferty bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
PKO Bank Polski
prasa@pkobp.pl

Kontakt dla mediów:

Do kontaktu z Centrum Prasowym zapraszamy dziennikarzy.

Prosimy o kierowanie pytań na adres prasa@pkobp.pl