Działalność sponsorska PKO Banku Polskiego
Jesteśmy aktywni zarówno lokalnie, jaki i w skali ogólnopolskiej w następujących obszarach:
Kultura i sztuka
ochrona dziedzictwa narodowego w dziedzinie kultury i sztuki, kultywowanie tradycji, ochrona dziedzictwa narodowego
Edukacja
promocja nauk ścisłych (głównie matematyki i ekonomii), wsparcie projektów edukacyjnych mających na celu rozwijanie przedsiębiorczości i promowanie innowacyjności
Sport
zachęcanie do aktywności, wspieranie sportu masowego, w tym biegów często połączonych z akcjami charytatywnymi oraz upamiętniających ważne wydarzenia z historii naszego kraju
Biznes
umacnianie silnej pozycji banku na rynku finansowym, wspieranie polskich przedsiębiorców, podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych
Wsparcie lokalnych społeczności
promowanie wizerunku banku, jako ważnego i aktywnego partnera środowisk biznesowych, samorządów i ośrodków kultury
Zasady realizacji działalności sponsoringowej
Współpracę sponsorską formalizuje umowa sponsorska, która precyzuje: korzyści sponsorskie, zasady współpracy, sposób płatności oraz prawa i obowiązki stron. PKO Bank Polski nie podejmuje współpracy sponsorskiej z osobami fizycznymi. W celu złożenia wniosku sponsorskiego należy wypełnić formularz
Istotne cechy przedsięwzięć sponsorskich brane pod uwagę podczas opiniowania
- ranga przedsięwzięcia (istotne są tu np.: patronaty, zasięg medialny, liczba uczestników)
- ekwiwalentność korzyści sponsorskich w stosunku do oczekiwanej kwoty wsparcia
- potencjał wizerunkowy /biznesowy (możliwość promowania marki i wsparcia biznesu)
- wiarygodność/doświadczenie organizatora, gwarantujące wysoki poziom realizacji przedsięwzięcia
- otoczenie sponsorskie