Prosty język, czyli jak chcemy pisać?
Bez trudnych słów
Staramy się pisać bez żargonu bankowego, języka specjalistycznego tam, gdzie jest to możliwe
Krótko
Wiemy, że nie chcesz czytać wypracowań – dlatego ciągle przeglądamy nasze teksty, skracamy je i wyrzucamy nadmiar słów
Precyzyjnie
Dbamy, żeby komunikat był przejrzysty – nie chcemy zostawiać Ci pola do domysłów, a Ty nie musisz zadawać nam dodatkowych pytań
Bezpośrednio
Staramy się nie owijać w bawełnę, a najważniejsze informacje dawać na początek
W przystępnej formie
Nie zatrzymujemy się tylko na słowach. Układamy treść w myślniki, akapity i unikamy wielu odniesień
Dostępnie
Ważny jest dla nas język inkluzywny, dlatego piszemy tak, żeby nikogo nie wykluczać
Poznaj naszą prostą historię
2024 r.
- Otrzymujemy certyfikat ,,Językowy znak jakości” Fundacji Języka Polskiego dla 80 ambasadorek i ambasadorów PKO Prosto, który potwierdza wiedzę praktyczną z zasad prostego języka i efektywnej komunikacji
- Jesteśmy mecenasem X Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie
- Zaczynamy pilotaż upraszczania tekstów w całym banku – zespół ambasadorki korzysta z aplikacji PKO Prosto i wprowadza prosty język w różnych obszarach banku
2023 r.
- Wpisujemy prosty język w strategię banku
- Powołujemy projekt PKO Prosto
- Startujemy z programem ambasadorskim PKO Prosto – razem z Fundacją Języka Polskiego przez pół roku szkolimy 80 pracowników banku z różnych obszarów pod kątem prostego języka i efektywnej komunikacji
- Tworzymy aplikację PKO Prosto opartą na sztucznej inteligencji, która ocenia trudność naszych tekstów i podpowiada, jak je uprościć
- Szkolimy 100 naszych pracowników, którzy pracują z tekstami prawnymi, z podstawowych zasad legal design
2021/2022 r.
- Podpisujemy ,,Deklarację banków w sprawie standardów prostego języka” przygotowaną i uchwaloną przez Związek Banków Polskich
- Bierzemy udział w cyklicznych warsztatach Związku Banków Polskich i opracowujemy ,,Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej”
- Dajemy naszym pracownikom ,,Poradnik prostego języka”, czyli zbiór zasad, jak pisać prosto teksty w naszym banku
2019/2020 r.
- Redagujemy teksty na stronach internetowych (SEO webwriting), w serwisie iPKO i aplikacji IKO, we wnioskach, w formularzach (UX writing)
- Robimy pierwsze szkolenia z prostego języka
- Upraszczamy kluczowe dokumenty, pisma, umowy