PKO PROSTO

Prostujemy język

  • Tracisz czas na zrozumienie bankowych tekstów? Zmieniamy to – upraszczamy nasz język dla Ciebie
  • Dbamy o to, żeby nasze komunikaty były zrozumiałe dla każdego, bo w relacjach stawiamy na partnerstwo
  • Teksty chcemy pisać zgodnie z zasadami prostego języka i efektywnej komunikacji, a pomaga nam w tym nasza aplikacja PKO Prosto

Prosty język, czyli jak chcemy pisać?

Grafika w kafelku Bez trudnych słów

Bez trudnych słów

Staramy się pisać bez żargonu bankowego, języka specjalistycznego tam, gdzie jest to możliwe

Grafika w kafelku Krótko

Krótko

Wiemy, że nie chcesz czytać wypracowań – dlatego ciągle przeglądamy nasze teksty, skracamy je i wyrzucamy nadmiar słów

Grafika w kafelku Precyzyjnie

Precyzyjnie

Dbamy, żeby komunikat był przejrzysty – nie chcemy zostawiać Ci pola do domysłów, a Ty nie musisz zadawać nam dodatkowych pytań

Grafika w kafelku Bezpośrednio

Bezpośrednio

Staramy się nie owijać w bawełnę, a najważniejsze informacje dawać na początek

Grafika w kafelku W przystępnej formie

W przystępnej formie

Nie zatrzymujemy się tylko na słowach. Układamy treść w myślniki, akapity i unikamy wielu odniesień

Grafika w kafelku Dostępnie

Dostępnie

Ważny jest dla nas język inkluzywny, dlatego piszemy tak, żeby nikogo nie wykluczać

Poznaj naszą prostą historię

    • Otrzymujemy certyfikat ,,Językowy znak jakości” Fundacji Języka Polskiego dla 80 ambasadorek i ambasadorów PKO Prosto, który potwierdza wiedzę praktyczną z zasad prostego języka i efektywnej komunikacji
    • Jesteśmy mecenasem X Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie
    • Zaczynamy pilotaż upraszczania tekstów w całym banku – zespół ambasadorki korzysta z aplikacji PKO Prosto i wprowadza prosty język w różnych obszarach banku
    • Wpisujemy prosty język w strategię banku
    • Powołujemy projekt PKO Prosto
    • Startujemy z programem ambasadorskim PKO Prosto – razem z Fundacją Języka Polskiego przez pół roku szkolimy 80 pracowników banku z różnych obszarów pod kątem prostego języka i efektywnej komunikacji
    • Tworzymy aplikację PKO Prosto opartą na sztucznej inteligencji, która ocenia trudność naszych tekstów i podpowiada, jak je uprościć
    • Szkolimy 100 naszych pracowników, którzy pracują z tekstami prawnymi, z podstawowych zasad legal design
    • Podpisujemy ,,Deklarację banków w sprawie standardów prostego języka” przygotowaną i uchwaloną przez Związek Banków Polskich
    • Bierzemy udział w cyklicznych warsztatach Związku Banków Polskich i opracowujemy ,,Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej”
    • Dajemy naszym pracownikom ,,Poradnik prostego języka”, czyli zbiór zasad, jak pisać prosto teksty w naszym banku
    • Redagujemy teksty na stronach internetowych (SEO webwriting), w serwisie iPKO i aplikacji IKO, we wnioskach, w formularzach (UX writing)
    • Robimy pierwsze szkolenia z prostego języka
    • Upraszczamy kluczowe dokumenty, pisma, umowy

Czy ktoś zabił prosty język?

Grafika Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 1

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 1

Grafika Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 2

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 2

Grafika Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 3

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 3