Mamy Językowy znak jakości dla instytucji
21.05.2025
Certyfikat przyznany przez Fundację Języka Polskiego to potwierdzenie, że podchodzimy kompleksowo do prostego języka w komunikacji z klientami – mamy ekspertów i narzędzia.
Jako pierwsi dostaliśmy komplet 3 certyfikatów Językowy znak jakości, przyznawanych przez Fundację Języka Polskiego. W maju 2025 r. otrzymaliśmy wyróżnienie w ścieżce instytucja, wcześniej – Językowe znaki jakości dla ludzi i tekstów.
Za co dostaliśmy Językowy znak jakości?
Teksty
Językowy znak jakości otrzymały:
- nasze 3 kluczowe umowy: Konta za zero, pożyczki gotówkowej i karty kredytowej
- zakładka Lokaty mobilnej na naszej stronie internetowej – kolejne są w trakcie oceny
- informacja, którą dołączamy do Przejrzystej karty kredytowej
Ludzie
- Mamy 80 ambasadorek i ambasadorów prostego języka
- Certyfikaty prostego języka mają także ekspertki i eksperci projektu PKO Prosto
- Z zasad legal design przeszkoliliśmy 100 ekspertów, którzy przygotowują lub opiniują dokumenty prawne (umowy, regulaminy)
Instytucja
- Promujemy prosty język w banku – opracowaliśmy poradnik prostego języka, piszemy artykuły i ciekawostki, organizujemy konkursy i spotkania z ekspertami
- Mamy przepisy wewnętrzne, które obligują naszych pracowników do tego, by stosować prosty język w komunikacji z klientami
- Stworzyliśmy aplikację PKO Prosto opartą na AI, która pomaga upraszczać bankowe treści
- Mamy miarę, która ocenia trudność tekstu
- Zbudowaliśmy system, w którym pracownicy zgłaszają teksty do uproszczenia – a my wiemy, co uprościliśmy i z jakim efektem, a ile jeszcze pracy przed nami