Mamy Językowy znak jakości dla instytucji

21.05.2025
Certyfikat przyznany przez Fundację Języka Polskiego to potwierdzenie, że podchodzimy kompleksowo do prostego języka w komunikacji z klientami – mamy ekspertów i narzędzia.

Jako pierwsi dostaliśmy komplet 3 certyfikatów Językowy znak jakości, przyznawanych przez Fundację Języka Polskiego. W maju 2025 r. otrzymaliśmy wyróżnienie w ścieżce instytucja, wcześniej – Językowe znaki jakości dla ludzi i tekstów.

Za co dostaliśmy Językowy znak jakości?

Teksty

Językowy znak jakości otrzymały:

  • nasze 3 kluczowe umowy: Konta za zero, pożyczki gotówkowej i karty kredytowej
  • zakładka Lokaty mobilnej na naszej stronie internetowej – kolejne są w trakcie oceny
  • informacja, którą dołączamy do Przejrzystej karty kredytowej

Ludzie

  • Mamy 80 ambasadorek i ambasadorów prostego języka
  • Certyfikaty prostego języka mają także ekspertki i eksperci projektu PKO Prosto
  • Z zasad legal design przeszkoliliśmy 100 ekspertów, którzy przygotowują lub opiniują dokumenty prawne (umowy, regulaminy)

Instytucja

  • Promujemy prosty język w banku – opracowaliśmy poradnik prostego języka, piszemy artykuły i ciekawostki, organizujemy konkursy i spotkania z ekspertami
  • Mamy przepisy wewnętrzne, które obligują naszych pracowników do tego, by stosować prosty język w komunikacji z klientami
  • Stworzyliśmy aplikację PKO Prosto opartą na AI, która pomaga upraszczać bankowe treści
  • Mamy miarę, która ocenia trudność tekstu
  • Zbudowaliśmy system, w którym pracownicy zgłaszają teksty do uproszczenia – a my wiemy, co uprościliśmy i z jakim efektem, a ile jeszcze pracy przed nami