• Chociaż światowy rynek kosmetyków skurczył się w 2020 r. o 4,2%, to już 2021 spodziewane jest odbicie do poziomu o 1,4% wyższego niż w roku poprzedzającym wybuch pandemii COVID-19. Średnie tempo wzrostu przyspieszy do 4,8% w latach 2022-2025 wobec 3,1% w latach 2017-2019. Umożliwi to zwiększenie globalnych przychodów branży kosmetycznej w 2025 do poziomu 545,6 mld EUR.
  • Azja to największy rynek kosmetyków na świecie – powstaje tu blisko 38% przychodów ze światowej sprzedaży tych towarów. Prognozy zakładają, iż do 2025 rynki azjatyckie będą odnotowywały najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży w tempie średnio rocznie 6,1% (CAGR 2021-25).
  • Francja jest światowym liderem w eksporcie kosmetyków. W 2020 osiągnęła udział w rynku na poziomie 12,7%.
  • Największym importerem kosmetyków w 2020 były Chiny – kraj ten wygenerował 14,2% światowego importu.
  • W 2020 Polska była 14. największym eksporterem kosmetyków na świecie, z udziałem na poziomie 3,0% i 13. największym importerem z udziałem w wysokości 2,1%.
  • Pierwszą pozycję na świecie pod względem wydatków per capita przeznaczanych na zakup kosmetyków zajmująmieszkańcy Japonii, którzy w 2020 wydali przeciętnie na ten cel 260 EUR. Średnie wydatki na kosmetyki w Europie wyniosły niespełna 121 EUR, a w Polsce 100 EUR. Średnia dla całego świata to 57 EUR.
  • 20% sprzedaży kosmetyków na świecie było w 2020 generowane przez sklepy online i prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24% w 2024. Dla porównania – w Polsce udziały te wynoszą odpowiednio 15% i 17%.
Pokaż pliki do pobrania
Drukuj