2013-08-19

W Internecie pojawiły się fałszywe e-maile z prośbą o odczytanie wiadomości przesłanej przez Bank. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów lub numeru telefonu.

Pojawiły się również sygnały o fałszywych SMS-ach, nakłaniających do skorzystania z podanego w SMS-ie linku w celu odczytania ważnej wiadomości.

Informujemy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową.

Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.

Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do Państwa wyłącznej wiadomości.

Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).