Przejdź to głównej części strony

Oszuści podszywają się pod pracowników banku

16.12.2025
Uwaga
Informują, że ze względów bezpieczeństwa klient musi „zabezpieczyć środki” i przesłać je na „bezpieczne konto”. Uważaj, to oszustwo!

Oszuści dzwonią i powołują się na naszą ankietę, w której prosimy klientów o podanie dodatkowych informacji w związku z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Następnie informują, że ze względów bezpieczeństwa, aby zabezpieczyć środki przed praniem pieniędzy, klient musi przesłać je na „bezpieczne konto”.

Uważaj, możesz stracić pieniądze! Nasz pracownik nigdy nie prosi o przesłanie pieniędzy na inne konto. Gdy ktoś Cię o to prosi, natychmiast przerwij rozmowę.

Pamiętaj!

  • W przypadku ankiety AML pytamy o dane tylko po zalogowaniu do serwisu iPKO lub aplikacji IKO.
  • W niektórych przypadkach nasi pracownicy mogą kontaktować się z Tobą e-mailem lub telefonicznie z prośbą, aby zaktualizować dane w naszej placówce albo w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
  • Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.
  • Jeśli nie masz pewności, czy to my pytamy, potwierdź w aplikacji IKO, czy kontaktuje się z Tobą nasz pracownik lub zadzwoń pod nr 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora). Jeśli masz wątpliwości, kto się z Tobą kontaktuje – przerwij połączenie.

Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów