Ostrzegamy przed wiadomościami podszywającymi się pod bank.
Przestępcy prowadzą dwie kampanie skierowane do klientów, których treść wskazuje na podszywanie się pod nasz bank. Bank nie jest autorem tych wiadomości.
- Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank mają temat „Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA".
W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „iPko <reset@izanplus.com>.
Jest w nich informacja o wszczęciu dochodzenia dotyczącego konta. Oszuści pod pretekstem zabezpieczenia konta zachęcają do potwierdzenia danych i kliknięcia w link przekierowujący do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO. Prosimy, aby nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć.
Przykład fałszywego maila:
Przekierowanie na stronę phishingową: - Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank mają temat „Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana - ".
W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „PKO Bank Polski <philipp.derichs@monte-koeln.de>, ale nadawca wiadomości może być różny.
W treści maila jest link przekierowujący do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.