Jesteśmy głównym mecenasem Młodzieżowego Słowa Roku
Co roku wydarzenie przyciąga uwagę nie tylko młodzieży! Uświadamia, jak dynamicznie zmienia się polszczyzna i co wnoszą do niej kolejne pokolenia.
Plebiscyt – most między pokoleniami
„Z radością dołączyliśmy do instytucji, które wspierają Młodzieżowe Słowo Roku. To inicjatywa, która pokazuje, że polszczyzna żyje, że nie musi być kojarzona z lekcjami i szkolnymi zasadami. Plebiscyt budzi emocje w całej Polsce, inspiruje do rozmów o tym, jak się komunikujemy, jak młodzieżowe słowa zmieniały się przez lata. Tak więc co najważniejsze - plebiscyt łączy pokolenia, a to misja również naszego banku” – komentuje Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim.
Od lat angażujemy się w promocję rodzimego języka, jego poprawności, ale i różnorodności. Stawiamy na prosty i zrozumiały przekaz. Zależy nam, żeby nasza oferta była dostępna dla wszystkich klientów, niezależnie od ich wieku, doświadczeń czy oczekiwań.
„Jubileuszowa, dziesiąta edycja plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku to dla nas szczególny moment. Konkurs na stałe wpisał się w kalendarz językowy i społeczny, pokazując, jak dynamicznie zmienia się język młodych ludzi. To nie tylko zabawa, ale także cenny materiał do obserwacji trendów kulturowych i komunikacyjnych. Cieszymy się, że co roku wspólnie z młodzieżą odkrywamy słowa, które trafiają do codziennego języka i stają się symbolem swoich czasów” – mówi Natalia Wojciechowska, Prezes Wydawnictwa PWN.
Cyberbezpieczeństwo – kluczowa umiejętność współczesności
W oczekiwaniu na wyniki plebiscytu można poćwiczyć swój język polski w kolejnej edycji ogólnopolskiego dyktanda PKO Banku Polskiego, która wystartuje już październiku.
Wzorem ubiegłego roku tematyka tekstów dotyczy cyberbezpieczeństwa.
Nowość! W tym roku wersja młodzieżowego dyktanda, w którym pojawiają się słowa z poprzednich edycji Młodzieżowego Słowa Roku.
„Przez zabawę uczymy, jak unikać błędów. Błędy językowe to najczęściej wdzięczne wpadki, ale nieznajomość zasad cyberbezpieczeństwa może prowadzić do realnych szkód – od utraty danych po straty finansowe. Dlatego tak cieszy nas ogromne zainteresowanie ubiegłoroczną edycją. W tym roku chcemy dotrzeć z dyktandem do każdego zakątka Polski. Zapełnijmy wspólnie językową mapę Polski”.
– zachęca Justyna Białowąs.
W 2024 roku prawie 40 tys. osób podjęło próbę wypełnienia dyktanda, a ponad 1 tys. – odpowiedziało na konkursowe pytanie o tym, jak bezpiecznie korzystać z bankowości.
Interaktywne dyktanda będą na stronie banku w zakładce: O banku i grupie → Odpowiedzialny biznes → Prosty język.
Wersje audio dyktand będzie można odsłuchać bezpośrednio na kanale YouTube.
Masz pytania?
Znajdź odpowiedź w sekcji Pomoc i kontakt