Od 1 września 2025 r. zmieniamy Regulamin Kredytowania dla klientów rynku korporacyjnego.
25.08.2025
Najważniejsze zmiany w Regulaminie
Zmiana porządkowa:
zmiana tytułu z Regulamin Kredytowania dla klientów rynku korporacyjnego w PKO Banku Polskim S.A. na Regulamin Kredytowania dla klientów bankowości korporacyjnej w PKO Banku Polskim S.A.
Dodaliśmy:
- definicje pojęć:
- Termin Ważności Gwarancji
- Okres Ważności Gwarancji - zapisy w zakresie gwarancji i/lub akredytyw, które:
a/ wskazują na możliwość ograniczenia Okresu Ważności Gwarancji do okresu wskazanego w umowie kredytu – doprecyzowaliśmy też, że w takim wypadku Okres Ważności Gwarancji może być przedłużany zgodnie z warunkami umowy kredytu i Regulaminu Kredytowania, jednak każdorazowo o okres nie dłuższy niż wskazany w umowie kredytu
b/ traktują o tym, że PKO BP S.A. odmówi dokonania spłaty zadłużenia powstałego z tytułu wypłaty z akredytywy lub gwarancji w ciężar kredytu wskazanego w umowie kredytu powstałego:
- po upływie okresu kredytowania LKW albo
- po dniu doręczenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kredytu przez PKO BP S.A. lub przez kredytobiorcę
c/ przyznają PKO BP S.A prawo do odmowy dokonania spłaty zadłużenia powstałego z tytułu wypłaty z akredytywy lub gwarancji w ciężar kredytu wskazanego w umowie kredytu:
- po wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłościowego albo
- z jakiejkolwiek przyczyny określonej w umowie kredytu i Regulaminie Kredytowania w tym wystąpienia przypadku naruszenia - zapisy dotyczycące prostego kredytu obrotowego nieodnawialnego, który może być wykorzystany bez konieczności dołączania dokumentów płatniczych w formie przelewu na rachunek bieżący – jeśli pozwala na to umowa kredytu
- postanowienia, że jeśli kredytobiorca wykorzysta LKW w walucie innej niż PLN, kwotę dostępnego LKW będziemy przeliczać na koniec każdego dnia roboczego na PLN – według kursu średniego NBP ogłoszonego w tym dniu
- zapis, że możemy nałożyć sankcję w postaci podwyższenia prowizji za otwarcie akredytywy – jeśli kredytobiorca nie wykona zobowiązań, które wynikają z umowy kredytu i Regulaminu Kredytowania
- możliwość wypowiedzenia umowy kredytu także w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
- możliwość składania dyspozycji dot. kredytu oraz dyspozycji wypłaty kredytu także poprzez bankowość elektroniczną iPKO biznes
Zaktualizowaliśmy:
- zapisy, które dotyczą istotnej zmiany wskaźnika referencyjnego oraz zaprzestania publikacji wskaźnika referencyjnego
- zapisy, które dotyczą bankowości elektronicznej iPKO Biznes – przez iPKO Biznes będzie można przesyłać dokumenty, dzięki którym monitorujemy wykonanie zobowiązań kredytobiorcy, które wynikają z jego umowy kredytu
- niektóre zobowiązania umowne kredytobiorcy, m.in. te, które dotyczą obowiązku dostarczania sprawozdań finansowych oraz obowiązku informowania o kontrolach podatkowych i celno-skarbowych
- zapisy, które dotyczą zleceń wystawiania lub udzielania gwarancji lub akredytyw – doprecyzowaliśmy, że można je składać także poprzez TradeService
- postanowienia w zakresie reklamacji
Pozostałe zmiany mają charakter redakcyjny. Pełną treść Regulaminu Kredytowania znajdziesz na stronie www.pkobp.pl oraz w Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego.
Co dalej?
- Jeśli zgadzasz się z tymi zmianami, nic nie musisz robić
- Jeśli nie zgadzasz się ze zmianami Regulaminu Kredytowania – w terminie 14 dni od dnia, w którym doręczyliśmy tę informację, możesz wypowiedzieć umowę kredytu. Obowiązuje Cię trzydziestodniowy termin wypowiedzenia. Najpóźniej w ostatnim dniu okresu wypowiedzenia musisz spłacić wszystkie zobowiązania, które wynikają z umowy. Za dzień doręczenia zmian Regulaminu Kredytowania przyjmujemy 8. dzień od dnia, w którym zamieściliśmy to powiadomienie w bankowości elektronicznej iPKO Biznes
Masz pytania?
Skontaktuj się z doradcą lub opiekunem w Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego.
Dokumenty do pobrania