2011-02-16

600 tys. zł w formie darowizny przekaże do końca roku Fundacja PKO Banku Polskiego dla Stowarzyszenia SIEMACHA. Środki te zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji – pomoc dzieciom i młodzieży znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Umowa w tej sprawie została podpisana wczoraj w Krakowie. Celem statutowym Fundacji PKO Banku Polskiego jest wspieranie osób i organizacji zajmujących się dobroczynnością poprzez promowanie wolontariatu pracowniczego oraz współfinansowanie projektów w wybranych obszarach programowych. Pozwala to na zwiększenie zaangażowania PKO Banku Polskiego w działalność dobroczynną, co stanowi istotny element strategii Banku na lata 2010-12, przy jednoczesnym oddzieleniu działalności pro publico bono od projektów nastawionych na wymierne efekty finansowe. Stowarzyszenie SIEMACHA jest z kolei organizacją pożytku Publicznego prowadzącą sieć 24 specjalistycznych placówek, z których codziennie korzysta ponad 2 tys. dzieci m.in. w Krakowie, Tarnowie, Kielcach i Wrocławiu. Są wśród nich dzienne i całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze, ośrodki poradnictwa i terapii, centra sportowe. Dzienne placówki Stowarzyszenia to Nowoczesne „podwórka”, które stanowią atrakcyjną alternatywę dla współczesnej „ulicy”. – To fantastyczna inicjatywa. Dzięki takim przedsięwzięciom możemy być lepsi jako ludzie. Decyzja, aby wesprzeć Stowarzyszenie Siemacha była dla nas zupełnie naturalna – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Urszula Kontowska, Prezes Fundacji PKO Banku Polskiego, dodaje: –Wiele naszych idei odnaleźliśmy w programie Siemachy. Wierzymy, że razem możemy realizować hasło Fundacji “dobro procentuje” jeszcze pełniej. W listopadzie 2010 roku została uroczyście otwarta pierwsza placówka opiekuńczo-wychowawcza zlokalizowana w galerii handlowej przy Gemini Park Tarnów. W kwietniu tego roku Stowarzyszenie otworzy kolejną, w Bonarka City Center w Krakowie. – W najbliższych latach planujemy stworzyć ogólnopolską sieć placówek, które skutecznie rozwiążą problem dzieci w galeriach handlowych. Mamy ambicję, by do 2020 roku stać się największą i najlepiej funkcjonującą organizacją pożytku publicznego świadczącą systemową pomoc dzieciom i młodzieży w Polsce. Stąd strategiczna współpraca z Fundacją PKO Banku Polskiego jest dla nas czymś wyjątkowo cennym – mówi ks. Andrzej Augustyński, Przewodniczący Zarządu Głównego Stowarzyszenia SIEMACHA. Fundacja PKO Banku Polskiego oraz Stowarzyszenie SIEMACHA pracują też nad wspólnym programem edukacyjno-wychowawczym dla młodych ludzi. *** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.