2017-02-10
  • Bank zwyciężył w kategorii Mobilny Bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016
  • O zwycięstwie zadecydowały głosy internautów

PKO Bank Polski został uhonorowany nagrodą „Złoty Bell” w kategorii Mobilny Bank roku 2016 za aplikację mobilną IKO. Uzyskał najwięcej głosów internautów.

Jako lider innowacji w sektorze finansowym - PKO Bank Polski - regularnie wprowadza najnowocześniejsze rozwiązania i umacnia swoją pozycję w bankowości mobilnej. Bank systematycznie rozwija swoje produkty i narzędzia cyfrowe.

Serwis elektroniczny iPKO ciągle jest wzbogacany o nowe funkcjonalności i dostępny jest także w wersji mobilnej. Strona internetowa www.pkobp.pl została zaprojektowania w technice RWD (Responsive Web Design) i średnio miesięcznie odwiedza ją 2,8 mln osób. Wszystkie serwisy informacyjne i transakcyjne Grupy Kapitałowej Banku zajmują 20 miejsce w zestawieniu właścicieli witryn internetowych, z których najchętniej korzystają internauci z Polski.

Stale rozwijana jest także autorska aplikacja IKO, na podstawie której powstał system płatności mobilnych BLIK. W grudniu ubiegłego roku zanotowano ponad milion jej aktywacji, co jest wynikiem dotychczas nieosiągalnym na polskim rynku. Liczba unikalnych użytkowników bankowości mobilnej, którzy w czwartym kwartale 2016 roku przynajmniej raz zalogowali się do konta w PKO Banku Polskim z poziomu urządzenia mobilnego, zbliżyła się do rekordowego poziomu 2 milionów.

- Jesteśmy największym mobilnym i internetowym bankiem w Polsce. Nieustanie koncentrujemy się na podnoszeniu ergonomii naszych rozwiązań i zwiększaniu aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Po prostu ułatwiamy bankowanie. Nie tylko udostępniamy pożądane produkty i usługi w bankowości mobilnej oraz internetowej, ale też staramy się, by były jak najbardziej przyjazne dla użytkowników – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Konkurs Mobility Trends organizowany jest przez MIT MEDIA Group Sp. z o.o., wydawcę magazynu mobilnych technologii „Mobility”. W tym roku odbyła się jego siódma edycja. Celem konkursu jest nagrodzenie nowoczesnych rozwiązań, które spotkały się z największym zainteresowaniem klientów w danym roku. Zwycięzcy otrzymują statuetkę „Złoty Bell” przyznawaną na cześć Alexandra Grahama Bella – wynalazcy telefonu.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,3 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 275,6 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,6 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 7,5 mln kart płatniczych, Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad milion aktywacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.