2016-04-29

Po dniu 1 maja 2016 r. PKO Bank Polski wprowadza bezpłatną usługę 3D-Secure, dzięki której płatności realizowane kartami w sklepach internetowych oznaczonych symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA” będą dodatkowo zabezpieczone kodem jednorazowym.

Jeśli tylko sklep internetowy korzysta z usługi 3D-Secure już po 1 maja 2016 r. przy każdej płatności kartą PKO Banku Polskiego oznaczoną symbolem Visa lub MasterCard może być wymagane podanie kodu jednorazowego:

  • z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (kodu SMS, kodu z karty kodów jednorazowych lub kodu z aplikacji token) po zalogowaniu się do serwisu internetowego iPKO, w przypadku Klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO,
  • otrzymanego SMS-em w przypadku klientów, którzy nie posiadają dostępu do serwisu internetowego iPKO lub klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO, którzy skorzystają z opcji „Autoryzacja SMS”. Prośba o kod jednorazowy pojawi się w specjalnym oknie w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO) wywołanym automatycznie na zakończenie procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.

Usługa jest aktualnie dostępna w ofercie Banku i mogą z niej korzystać klienci PKO Banku Polskiego posiadający dostęp do serwisu internetowego iPKO - wystarczy dokonać jej aktywacji. Po 1 maja 2016 r. usługa będzie automatycznie obowiązywała w każdym sklepie internetowym korzystającym z 3D-Secure, a jej aktywacja przez klienta nie będzie już wymagana.

Zachęcamy do sprawdzenia i aktualizacji numeru telefonu komórkowego podanego do wiadomości Banku. Po 1 maja 2016 r. brak aktualnego numeru może uniemożliwić realizację Twojej płatności kartą za zakupy w internecie. Swój aktualny numer telefonu podany Bankowi sprawdzisz w serwisie internetowym iPKO a jego aktualizacji dokonasz w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.

Przebieg procesu płatności kartą po 1 maja 2016 r. w sklepach internetowych korzystających z 3D-Secure
Dla klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO
Dla klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO z włączoną opcją „Autoryzacja SMS” Dla klientów bez dostępu do serwisu internetowego iPKO
Wybierasz płatność kartą Visa lub MasterCard w sklepie internetowym  Wybierasz płatność kartą Visa lub MasterCard w sklepie internetowym  Wybierasz płatność kartą Visa lub MasterCard w sklepie internetowym
Podajesz numer karty, datę ważności i kod CVV2/CVC2 Podajesz numer karty, datę ważności i kod CVV2/CVC2  Podajesz numer karty, datę ważności i kod CVV2/CVC2 
Następuje przekierowanie na stronę logowania serwisu iPKO  Potwierdzasz płatność jednorazowym kodem SMS, który otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany do wiadomości Banku Prośba o kod jednorazowy pojawi się w specjalnym oknie w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO) wywołanym automatycznie na końcu procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane. Potwierdzasz płatność jednorazowym kodem, który otrzymasz SMS-em na numer telefonu komórkowego podany do wiadomości Banku (przy pierwszej płatności kartą w internecie zostanie wyświetlona informacja  dotycząca Twojego numeru telefonu, na który będą przesyłane SMS-y z jednorazowym kodem do potwierdzania operacji). Jeśli posiadasz w Banku więcej niż jeden numer telefonu na wyświetlonej liście z numerami telefonów,  dokonasz wyboru numeru, na który będą przesyłane kody.
Prośba o kod jednorazowy będzie się pojawiała w specjalnym oknie w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO) wywołanym automatycznie na końcu procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.
Logujesz się do serwisu internetowego iPKO     
Potwierdzasz płatność kodem jednorazowym z aktualnie wykorzystywanego narzędzia (kody SMS, aplikacja token, karta kodów jednorazowych)    

Kupując w internecie i logując się do serwisu iPKO pamiętaj o bezpieczeństwie. Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie:

  • kodu jednorazowego podczas logowania do serwisu internetowego,
  • kilku kodów jednorazowych jednocześnie (jedynym wyjątkiem jest konieczność użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacyjnego na nowe),
  • danych karty płatniczej podczas korzystania z serwisu internetowego iPKO takich jak: numer karty, data ważności i kod CVV2/CVC2 (trzycyfrowy kod weryfikacyjny, znajdujący się na rewersie karty),
  • danych osobowych i/lub teleadresowych (w tym numeru telefonu komórkowego) po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO,
  • kodu jednorazowego do uwierzytelnienia, identyfikacji, potwierdzenia adresu IP Twojego komputera. Więcej na temat bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

Czym jest usługa 3D-Secure?

3D-Secure to dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w Internecie, w którym wymagane jest dodatkowe potwierdzenie operacji w systemie Banku kodem jednorazowym.

Po 1 maja 2016 r. w trakcie płatności konieczne będzie podanie numeru karty, daty jej ważności, kodu CVV2 lub CVC2 oraz kodu jednorazowego:

  • z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (kodu SMS, kodu z karty kodów jednorazowych lub kodu z aplikacji token) po zalogowaniu się do serwisu internetowego iPKO, w przypadku Klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO.
  • otrzymanego SMS-em w przypadku klientów, którzy nie posiadają dostępu do serwisu internetowego iPKO lub klientów posiadających dostęp do serwisu internetowego iPKO, którzy skorzystają z opcji „Autoryzacja SMS”. Prośba o kod jednorazowy pojawi się w specjalnym oknie w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO) wywołanym automatycznie na końcu procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.

Kod CVV2/CVC2 to trzycyfrowy numer zabezpieczający, który jest podany na odwrocie karty, obok pola na podpis właściciela karty; jest wymagany przy płatnościach internetowych.

Opcja usługi 3D-Secure „Autoryzacja SMS”, w ramach której do potwierdzenia płatności będzie wymagany kod jednorazowy przesłany SMS-em, bez konieczności  logowania się do serwisu iPKO będzie dostępna po 1 maja 2016 r. dla wszystkich korzystających z serwisu iPKO. Zmiany ustawień usługi  3 D-Secure z opcji Autoryzacja z logowaniem” na opcję „Autoryzacja SMS” będzie można dokonać w nowym serwisie internetowym iPKO w zakładce „Karty”, „Szczegóły karty”, potwierdzając dyspozycję jednorazowym kodem  z narzędzia autoryzacyjnego.

Korzyści 3D-Secure:

  • bezpieczeństwo – płacisz kartą w internecie z dodatkowym potwierdzeniem,
  • bezpłatne zabezpieczenie – zabezpieczasz swoje płatności bez ponoszenia kosztów,
  • łatwość i wygoda – bez zbędnych formalności i skomplikowanych procedur do 1 maja 2016 r. aktywujesz usługę samodzielnie w iPKO, a po 1 maja 2016 r. usługa będzie działała automatycznie, bez konieczności jej aktywacji przez klienta. Będzie ona działała w każdym sklepie internetowym korzystającym z 3D-Secure.