2019-04-26

Od 25 kwietnia 2019 r. użytkownicy korporacyjnych kart kredytowych i obciążeniowych mogą płacić przy użyciu telefonu z systemem Android i aplikacją IKO. 

Kto może płacić telefonem?

Posiadacze korporacyjnych kart kredytowych i obciążeniowych, którzy są jednocześnie klientami indywidualnymi PKO Banku Polskiego, mający aktywną aplikację mobilną IKO na telefonie z systemem Android.

Jak uruchomić płatności telefonem?

Aby płacić za zakupy zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO ze środków na karcie korporacyjnej PKO Banku Polskiego SA, potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO pobranej ze sklepu Google Play* oraz konfiguracja usługi w aplikacji – więcej o aktywacji usługi znajduje się na stronie opisującej płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO.

Warto wiedzieć:

  1. Aplikacja IKO może zostać zainstalowana na więcej niż jednym telefonie. W takim przypadku dla każdego urządzenia można „podpiąć” inną kartę. Można wykorzystać telefon służbowy do realizowania płatności zbliżeniowych IKO kartą korporacyjną, na telefonie prywatnym pozostawiając płatności kartą indywidualną.
  2. Zakupy przy użyciu telefonu to bardzo wygodna forma płacenia w sklepach i punktach usługowych wyposażonych w terminale płatnicze obsługujące płatności zbliżeniowe tradycyjnymi kartami.
  3. Aby zrealizować płatność wystarczy przyłożyć telefon do czytnika. W przypadku, gdy operacja będzie przekraczać kwotę 50 PLN, wymagane będzie jej dodatkowe potwierdzenie zgodnie z ustawieniami aplikacji - więcej o ustawieniach płatności zbliżeniowych znajduje się na stronie opisującej płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO.