2019-09-12

Dodatkowe zabezpieczenia i otwarcie się na zewnętrznych dostawców usług (TPP) – to główne zmiany, które zobaczysz w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO we wrześniu br. O dokładnej dacie poinformujemy Cię na pkobp.pl.

12 września wprowadzamy dodatkowe zabezpieczenia w serwisie iPKO, aplikacji IKO oraz dla płatności zbliżeniowych kartami

  • Zmiany związane z silnym uwierzytelnieniem (SCA, ang. Strong Customer Authentication):
    • Jeżeli zechcesz w iPKO zobaczyć historię swojego konta starszą niż 90 dni, poprosimy Cię o potwierdzenie operacji narzędziem autoryzacji, z którego obecnie korzystasz. W IKO historię konta starszą niż 90 dni zobaczysz tylko w aplikacji w trybie aktywnym
    • Powiadomienia push w IKO starsze niż 90 dni zobaczysz w aplikacji IKO tylko w trybie aktywnym
    • Dostęp do powiadomień w IKO przed zalogowaniem domyślnie będzie wymagać podania kodu PIN
    • Czasami poprosimy Cię o potwierdzenie PIN-em płatności zbliżeniowych kartami dla kwot poniżej 50 zł
  • Maskowanie haseł jednorazowych z narzędzi autoryzacji – przykład: gdy wpiszesz w serwisie internetowym kod SMS, zamiast cyfr, zobaczysz gwiazdki
  • Czas sesji w serwisie iPKO skrócony z 10 do 5 minut – przykład: jeżeli przez 5 minut nie zauważymy żadnej aktywności w iPKO, bezpiecznie wylogujemy Cię z serwisu

PSD2 w PKO Banku Polskim
Wszystkie zmiany są efektem zmian w prawie zainicjowanych przez przyjęcie unijnej dyrektywy PSD2, dzięki której możemy Ci udostępnić tzw. open banking, czyli otwartą bankowość.